fbpx

Acara ‘Trade-in Turn-Up Saturday’ anjuran Proton-Carsome catat 624 tempahan, 320 tukar-beli

Proton-Carsome trade-in turn-up saturday 02

PROTON mengumumkan bahawa ia berjaya mencatat sebanyak 624 tempahan baharu menerusi acara ‘Trade-in Turn-Up Saturday’ yang diadakan dengan kerjasama syarikat e-Bidding (EBC), Carsome pada 14 Oktober lalu.

Acara yang diadakan secara serentak di 32 cawangan Proton itu menarik seramai 1,552 pengunjung, dengan 320 pelanggan memilih untuk tukar-beli kenderaan mereka.

Bukan itu sahaja, Carsome turut menjalankan 489 pemeriksaan kenderaan pada hari itu, jauh melebihi sasaran awal 320 unit yang ditetapkan sebelum acara itu.

Roslan Abdullah, Ketua Pegawai Eksekutif, Proton Edar berkata, berikutan volum jualan yang terus berkembang, pihaknya perlu mempertimbangkan cara untuk memudahkan pengambilan, pengedaran dan pelupusan kereta terpakai untuk menyokong tempahan baharu.

“Bahagian pengurusan kereta terpakai (UCM) kami telah dibentuk untuk mencapai matlamat ini dan dengan bekerjasama dengan EBC, kami dapat menawarkan proses yang lebih cekap dan telus yang memudahkan pelanggan untuk memiliki kereta baharu.

“Penukaran dalam rangkaian dengan lebih banyak pilihan adalah penting bagi kami untuk mengekalkan pelanggan semasa kami setia kepada jenama dan salah satu caranya ialah menstabilkan nilai kereta terpakai bersama rakan kongsi kami,” katanya.

Bagi tahun 2023, bahagian pengurusan kereta terpakai telah menerima lebih 4,500 unit di 32 cawangannya dan berada di landasan untuk mencipta rekod baharu menjelang akhir tahun ini.

Menjelang tahun 2024 pula, terdapat rancangan untuk mengembangkan rangkaian kepada 60 cawangan dengan sasaran untuk mencapai sekurang- kurangnya 6,000 unit dengan menjalankan lebih banyak acara tukar beli pada setiap suku tahun.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved