fbpx

smart #1 Brabus buat kemunculan umum pertama di ASEAN – 422hp, 0-100 3.9saat, RM200k hingga RM250k

smart #1 brabus 04

SMART Malaysia hari ini mendedahkan smart #1 Brabus di pameran International Electric Mobility Showcase (IEMS) 2023, sekaligus menjadikan ianya penampilan sulung EV prestasi tinggi itu di Asia Tenggara (ASEAN).

Kami sebelum ini telah melaporkan mengenai smart #1 dan #1 Premium beberapa bulan lepas, tetapi perincian model varian Brabus agak terhad pada masa itu. Kini, mari kita lihatkan dengan lebih lanjut.

@engear.tv Cara Sebut Nama Kereta EV Ini “Smart Hashtag One” #engeartv #smart #1 #ev #electric #cara #smarthashtag1 #review #reels #tiktok #fyp #malaysia ♬ original sound – Engear TV

Di bahagian luar, smart #1 Brabus mendapat kelengkapan yang sama dengan varian Premium. Ini termasuklah lampu LED matriks CyberSparks, dan beberapa bahagian yang menyala seperti di gril depan, pemegang pintu dan logo di tiang-C.

Varian ini juga mendapat bumbung panoramik, rel bumbung, dan pintu but berkuasa. Paling ketara sudah tentu kemasan merah yang dapat dilihat pada bahagian bumbung, perumah cermin sisi, pemegang pintu, rim, angkup brek, dan gril. #1 Brabus juga mendapat tulisan emblem berwarna hitam.

smart #1 Brabus bukan sahaja nampak sporti, ia memang membawakan prestasi agak tinggi. Ia mendapat dua motor elektrik menjadikannya sebuah AWD, dan kuasa dibekalkan oleh bateri 66kWh.

Output maksima adalah 422hp dan 543Nm tork, dan ini membolehkan smart #1 Brabus memecut ke 100km/j dalam masa 3.9 saat. Kelajuan maksima ialah 180km/j dan jarak maksima ialah 400km setiap cas.

Menggunakan pengecasan AC dan kadar 22kW, Brabus ini boleh dicas dari 10 hingga 80 peratus dalam tiga jam. Tetapi dengan DC 150kW, cas yang sama boleh dilakukan kurang 29 minit.

Di bahagian dalam, ia serupa dengan smart #1 biasa, tetapi terdapat banyak kemasan merah, dan kelengkapan khas Brabus seperti roda stereng dan tempat duduk sports.

Ia masih juga mendapat paparan instrumen digital 9.2-inci, paparan infotainmen 12.8-inci, sistem audio Beats, dan sambungan Apple Carplay serta Android Auto.

Harga bagi smart #1 Brabus ini dianggarkan antara RM200,000 hingga RM250,000 atas jalan tanpa insurans. Jika anda berminat, tempahan boleh dibuat melalui aplikasi smart Hello, dengan bayaran RM1,000 yang boleh dipulangkan semula.

501 pelanggan pertama yang membuat pra-tempahan akan diberikan kredit mengecas sebanyak RM1,001.

Apa pendapat anda dengan smart #1 Brabus, menarik setakat ini? Atau baik beli….?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved