fbpx

Shell tak jadi tutup 34 stesen minyak di Sabah tahun depan

shell fuels

MENERUSI satu kenyataan rasmi yang dikeluarkan, Jabatan Ketua Menteri Sabah mengesahkan bahawa Shell telah membatalkan rancangannya untuk menutup 34 stesen minyak di Sabah menjelang Januari tahun depan.

Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Noor dalam kenyataan sama berkata kerajaan negeri mengalu-alukan berita baik itu.

“Kami telah bawa isu ini ke perhatian kerajaan Persekutuan, kami hargai cakna dan keprihatinan kerajaan Persekutuan terhadap situasi di Sabah,” katanya.

Menurut kenyataan itu susulan daripada pengumuman Shell mengenai rancangan penutupan tersebut pada Jun lepas, Hajiji telah bertemu dengan Pengerusi Shell Malaysia Siti Hurrairah Sulaiman untuk membincangkan perkara berkenaan.

Pada Jun lalu, Shell Timur Sdn Bhd selaku pengendali kiosk Shell di Sabah dan Labuan dilaporkan akan menutup 35 stesen minyak yang kurang produktif di kawasan pantai timur bagi mengekalkan prestasi syarikat.

Stesen yang terjejas ialah 10 di Tawau, dua di Semporna, enam di Lahad Datu, 12 di Sandakan, dua di Labuan dan masing-masing satu di Likas, Telipok dan Kuala Penyu.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved