fbpx

Artroniq bawa masuk tiga model motosikal elektrik United E-Motor dari Indonesia

Artroniq bhd United E-Motor

SYARIKAT pelaburan tempatan, Artroniq Bhd baru-baru ini mengumumkan kerjasama United E-Motor, sebuah jenama motosikal elektrik yang bernaung di bawah PT. Terang Dunia Internusa (PT TDI) dari Indonesia.

Kerjasama ini diumumkan dalam satu sidang media yang diadakan di Kedutaan Republik Indonesia di Kuala Lumpur pada 27 September lalu. Ia dihadiri oleh Dato’ Indera Hermono, Duta Besar Khas Republik Indonesia ke Malaysia.

Menerusi kerjasama ini, Artroniq Bhd akan membawa masuk tiga model motosikal elektrik keluaran United E-Motor iaitu TX3000, TX1800 dan M1200.

Sebagai antara model paling berkuasa, TX3000 dikatakan mampu mencapai kelajuan maksimum melebihi 90 km/j. Ia menawarkan jarak gerak sehingga 120 km dengan satu cas penuh.

Model ini mempunyai dua slot bateri dan tahap kuasa setiap bateri boleh dipantau menerusi paparan digital yang tersedia.

Menariknya, motosikal-motosikal elektrik ini telah digunakan sebagai motosikal rasmi di Sidang Kemuncak G20 2022 yang diadakan di Bali tahun lalu, dan telah diuji serta diperakui oleh barisan pemimpin dunia sepanjang acara tersebut.

Selaku pengedar, Artroniq Bhd akan mengumumkan penubuhan kilang pemasangan dan kedai konsep pengedaran di Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan Johor.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved