fbpx

BMW Motorrad GS Challenge 2023: Lima peserta wakili Malaysia di Namibia tahun depan

05. BMW Motorrad Malaysia presents the BMW Motorrad GS Challenge 2023 for another year of thrilling off-road challenges

BMW Motorrad Malaysia telah menganjurkan acara BMW Motorrad GS Challenge edisi 2023 di Putrajaya pada 23 dan 24 September lalu.

Acara mendebarkan ini dihadiri lebih 180 pemilik dan peminat BMW Motorrad yang ingin menyaksikan penunggang jentera GS menguji kemahiran off-road masing-masing.

Terdapat pelbagai aktiviti dan cabaran off-road yang disediakan, termasuk laluan berliku ‘Follow the Trails’ yang mengujakan khusus buat para pemilik BMW G 310 GS.

Hari pertama acara menyaksikan 10 penunggang terbaik dipilih untuk mara ke pusingan yang seterusnya pada hari kedua, bagi merebut peluang menyertai jelajah ‘Follow the Trails’ (FTT) International BMW GS Trophy di Namibia pada tahun hadapan.

10 pemenang tersebut juga menerima hadiah-hadiah eksklusif daripada penaja tayar rasmi bagi acara BMW Motorrad GS Challenge 2023 iaitu Metzeler.

Selepas dua hari bersaing dengan sengit, lima finalis akhirnya berjaya mengatasi cabaran BMW Motorrad GS Challenge tahun ini seterusnya mendapat tempat untuk menyertai cabaran FTT Namibia 2024.

Lima pemenang tersebut adalah Asmawi Bin Ali, Diwaagar A/L Tambychandran, Affendy Syed Omar, Zulkifli Bin Zainal Abidin dan Azlan Shah Bin Ahmad Suhaimi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved