fbpx

Vespa 946 10° Anniversario masuk pasaran Malaysia – tak sampai 20 unit, harga RM100k!

Vespa 946 10 Anniversario 01

DIDI Group, pengedar rasmi jenama Vespa di Malaysia, telah melancarkan model edisi terhad Vespa 946 10° Anniversario ke pasaran tempatan.

Dihasilkan sempena Tahun Arnab mengikut kalendar zodiak Cina, model ini dijual pada harga RM99,900 tidak termasuk insurans. Hanya 1,000 unit dihasilkan untuk pasaran global dan untuk Malaysia, Didi Group dilaporkan membawa masuk kurang 20 unit.

Apa yang menarik tentang edisi 10° Anniversario? Selain berasaskan model 946 yang sememangnya diketahui sudah cukup istimewa, edisi ini tampil menonjol dengan grafik kartun arnab pada bahagian hadapan dan belakang.

Selain itu, ia didatangkan dalam skema warna hijau muda yang diserlahkan lagi dengan kemasan berwarna kelabu pada bahagian badan dan rim. Tempat duduk pula dibalut upholsteri kulit berwarna hitam berserta jahitan tangan.

Seperti versi standard, 946 10° Anniversario menggunakan rangka steelplate monocoque dengan pelbagai komponen aluminium rim, bar hendal, panel sisi, mudguard hadapan serta penyokong tempat duduk dan cermin.

Ia dikuasakan oleh enjin silinder tunggal sejukan udara bersesaran 155 cc yang mampu menghasilkan 12.7 hp pada 7,750 rpm dan 12.8 Nm pada 6,500 rpm.

Skuter bergaya ini didatangkan dengan rim aloi berukuran 12 inci dan menggunakan sistem brek yang terdiri daripada cakera berkembar 220 mm dan ABS dwi-saluran. Turut disertakan adalah sistem kawalan cengkaman ASR.

Tidak cukup dengan itu, lampu hadapan, belakang dan isyarat membelok semuanya LED, manakala panel instrumen dilengkapi dengan panel LCD pelbagai fungsi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved