fbpx

Bermaz gesa pemilik henti pandu Citroen C3, C4, DS3, DS4 dan DS5

Citroen-DS3-2015-1600-08

BERMAZ Auto Alliance Sdn Bhd (BAASB) menggesa pemilik kenderaan Citroen dan DS di Malaysia untuk segera berhenti memandu kenderaan mereka sekiranya penggantian beg udara Takata masih belum dilakukan.

Menurut BAASB, kempen panggilan semula beg udara Takata yang dilakukan sejak 2020 itu melibatkan model C3, C4, DS3, DS4 dan DS5 yang dikeluarkan dari 2009 hingga 2017.

Kereta-kereta berkenaan dilengkapi dengan beg udara Takata dengan inflator yang mengandungi bahan kimia yang mungkin merosot terutamanya apabila terdedah kepada cuaca panas dan lembap untuk satu tempoh panjang.

Keadaan ini mungkin akan menyebabkan inflator tersebut pecah ketika letupan, di mana serpihan logam yang berterabur boleh mengakibatkan kecederaan serius atau kematian.

Oleh kerana sudah terdapat kes kematian yang disebabkan oleh isu ini, pemilik atau pemandu model-model tersebut digesa untuk menghubungi BAASB dengan kadar segera untuk menukar beg udara.

Kerja-kerja penggantian adalah percuma dan BAASB akan menyediakan kereta ihsan (courtesy car) bagi memudahkan urusan pelanggan sehingga proses penggantian beg udara selesai.

BAASB berkata pihaknya telah mencuba untuk menghubungi pemilik kenderaan yang terlibat dalam kempen panggilan semula ini, termasuk menerusi surat, penghantaran kurier, emel, teks pesanan dan panggilan telefon.

Untuk maklumat lanjut, hubungi talian Pengurusan Perhubungan Pelanggan di 03-7627 8818 atau emel kepada [email protected].

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved