fbpx

Pahang sedia jadi tuan rumah Himpunan RXZ Members 6.0

rxz members pahang

PAHANG sedia menjadi tuan rumah Himpunan RXZ Members 6.0 tahun depan selepas kerajaan negeri bersetuju menganjurkan himpunan itu.

Exco Komunikasi dan Multimedia, Belia, Sukan dan Badan-badan Bukan Kerajaan Negeri Pahang, Fadzli Mohamad Kamal berkata, keputusan itu dibuat selepas mendapat persetujuan daripada Menteri Besar, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail.

“Hari ini saya ingin mengumumkan bahawa Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail dengan rasa berbesar hati menawarkan lokasi di Kuantan sebagai Himpunan RXZ Members, awal tahun depan,” katanya dalam satu sidang media semalam.

Fadzli berkata, satu perbincangan akan diadakan dan beliau memberitahu akan berhubung rapat dengan kelab permotoran di dalam mahu pun di luar negeri Pahang bagi membincangkan pengisian program sepanjang himpunan itu nanti.

“Insya-Allah berbagai acara menarik akan dianjurkan sepanjang himpunan ini berlangsung.

“Saya percaya jika acara ini diuruskan dengan baik, ia akan menjadi acara yang terkemuka bukan sahaja di negara ini tetapi juga mendapat sambutan dari negara luar,” tambahnya.

Dalam pada itu, beliau turut menzahirkan penghargaan dan berterima kasih terhadap keprihatinan menteri besar dengan minat generasi muda.

Himpunan Yamaha RXZ terbesar di Malaysia itu sudah memasuki edisi kelima penganjurannya tahun ini selepas kali pertama diadakan bermula 2017 di Litar Permotoran Terengganu, Gong Badak.

Walaubagaimanapun edisi kelima baru-baru ini menjadi isu hangat apabila ramai motosikal peserta himpunan yang ‘dipukat’ dalam operasi besar-besaran oleh pihak berkuasa. Jadi adakah wajar lokasi acara ini ditukar?

Dan jika ditukar, adakah ia menjamina tiada operasi akan dijalankan? Paling penting, setiap peserta wajarlah menunggang motosikal dengan mematuhi semua undang-undang jalan raya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved