fbpx

Volvo XC90, XC60, S90, S60 dan V60 dikemaskini di Malaysia

volvo xc90 2023 03

VOLVO Car Malaysia mengumumkan bahawa ia akan mengemaskini rangkaian kenderaan elektrik hibrid plug-in (PHEV) iaitu XC90, XC90, XC60, S90, S60 dan V60 untuk tahun 2024. Pengemaskinian tersebut akan disertakan dalam model yang dikeluarkan mulai September.

Semua model PHEV Volvo akan dilengkapi dengan pengecas bersepadu (on-board charger atau OBC) yang boleh menampung sehingga 6.4 kW dengan pengecasan dua atau tiga fasa, atau 3.6 kW untuk fasa tunggal. Dengan naik taraf ini, masa pengecasan dapat dipendekkan dari lima jam sebelum ini kepada hanya tiga jam.

Untuk bahagian luaran, model-model berkenaan akan didatangkan dengan bumbung kaca panoramik secara standard. S90 Recharge mendapat rim lapan jejari baharu, manakala S60 Recharge dan V60 Recharge mendapat rim enam jejari baharu.

Selain itu, Volvo Car Malaysia juga akan menawarkan pilihan warna baharu yang dikenali sebagai Vapour Grey sebagai tambahan kepada warna sedia ada iaitu Onyx Black, Crystal White, Denim Blue dan Platinum Grey.

Penambahbaikan lain termasuk perkhidmatan digital percuma selama lima tahun yang merangkumi akses kepada Google Assistant, Google Maps, Google Play Store dan fungsi kawalan jauh bagi aplikasi Volvo Cars. Turut disertakan adalah tambahan aplikasi YouTube kepada sistem infohibur Google.

Model-model terdahulu yang layak menggunakan sistem infohibur Google juga akan dapat menggunakan YouTube melalui pengemaskinian perisian secara Over-The-Air (OTA), yang kini turut membolehkan pengecasan berjadual menerusi aplikasi Volvo Cars.

Dari segi keselamatan, kesemua model 2024 dilengkapi dengan Cross Traffic Alert, Blind Spot Information System, Lane Keeping Aid, dan Collision Avoidance & Mitigation dengan Steering Support and Braking.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved