fbpx

BMW M 1000 RR kini dengan M Competition Package – RM289,500

05. BMW Motorrad Malaysia Enhances the Powerful BMW M 1000 RR with the M Competition Package

BMW Motorrad Malaysia telah melancarkan BMW M 1000 RR dengan M Competition Package, kira-kira dua tahun selepas jentera itu diperkenalkan buat pertama kali di negara ini.

Dengan penambahan M Competition Package, M 1000 RR bukan sahaja tampil lebih agresif dengan komponen-komponen aerodinamik baharu, malah bersifat lebih sporty dengan adanya pelbagai kelengkapan terkini.

M Competition Package merangkumi lengan ayun aluminium beranod yang lebih ringan (-220 g), sistem brek M, tuil klac, pelindung tuil brek, rantai M (M Endurance Chain) dan juga tempat letak kaki M.

Turut disertakan bersama pakej berkenaan adalah set roda M Carbon dan komponen-komponen karbon termasuk pelitup roda hadapan dan belakang, pelindung gegancu, pelitup sisi dan tangki.

Kuasa masih dibekalkan oleh enjin empat silinder sebaris bersesaran 999 cc yang dilengkapi dengan sistem penyejukan air dan teknologi BMW ShiftCam bagi kawalan aci sesondol berciri boleh ubah pada saluran masuk.

Kini dengan M Engine Protector, enjin berkenaan menghasilkan 212 hp pada 15,000 rpm dan 113 Nm pada 11,000 rpm. Menurut BMW, superbike ini boleh mencapai kelajuan maksimum 314 km/j.

Kelengkapan lain yang tersedia termasuk paparan TFT berukuran 6.5 inci yang dikuasakan oleh pengantara OBD bagi M GPS-Laptrigger serta pelindung tempat duduk penumpang (Passenger Carbon Cover) yang merupakan sebahagian daripada Passenger Package.

Jika ini tidak mencukupi, pelanggan boleh mendapatkan pelbagai aksesori tambahan lain seperti penghadang angin (versi bertinta, gelembung atau gelembung bertinta), M Datalogger dan M Cover Kit.

Seperti sebelum ini, M 1000 RR boleh didapati dalam tiga kombinasi warna menarik iaitu Light White, Racing Blue Metallic dan Racing Red.

Harga jualan M 1000 RR dengan M Competition Package bermula dari RM289,500, iaitu RM40,000 lebih tinggi berbanding versi tanpa pakej tersebut yang dilancarkan pada 2021.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved