fbpx

15 unit trak MAN dengan enjin Euro V diserahkan kepada Mekar Angkut

Mekar Angkut terima trak MAN TGS 02

Mekar Angkut Sdn Bhd, sebuah syarikat pengangkutan yang berpangkalan di Kota Bahru, baru-baru telah menerima 15 unit penggerak utama (prime mover) MAN TGS berkuasa Euro V baharu untuk mengembangkan perniagaannya.

Trak MAN syarikat itu terdiri daripada 10 unit varian TGS 4×2 digunakan sebagai pembawa kereta dan lima unit varian 6×2 digunakan sebagai trak tangki untuk mengangkut minyak sawit.

Pada majlis penyerahan ringkas yang diadakan di ibu pejabat bersepadu baharu MAN Malaysia di Shah Alam, Pengerusi Eksekutif Mekar Angkut Che Ibrahim bin Che Ismail menjelaskan keputusan syarikat memilih trak MAN TGS baharu.

“Kami mempunyai pengalaman yang baik dengan prestasi dan kebolehpercayaan bas MAN dalam perniagaan bas ekspres kami, Ekspres Mutiara. Pada mulanya, terdapat sedikit keraguan mengenai sokongan lepas jualan kerana kami berpangkalan di Kota Bahru.

“Bagaimanapun, selepas melihat sendiri persediaan dan pelaburan semasa syarikat MAN Malaysia di Shah Alam dan menerima komitmen kukuh daripada pengurusannya, saya yakin bahawa kami telah membuat pilihan yang tepat,” kata Che Ibrahim, yang lebih dikenali sebagai Pak Nik.

Trak MAN dengan enjin Euro V sebagai standard mendahului dalam orientasi pemandu, kecekapan bahan api, sistem bantuan, rangkaian digital dan paling penting, kemampanan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved