fbpx

BMW X6 facelift 2023 tiba di Malaysia, kini dah hibrid, bermula RM720k

bmw x6 2023 03

SELEPAS pelancaran global pada Februari lepas, BMW X6 facelift (LCI atau Life Cycle Impulse) kini di Malaysia. Kenderaan yang BMW gelarkan sebagai SAV (Sports Activity Coupe) itu ditawarkan dalam satu varian buat masa ini, iaitu X6 xDrive40i M Sport, dengan pengeras RM719,520.

Ia hadir dengan jaminan dua tahun, bantuan tepi jalan, dan BMW Service Online. Anda juga boleh tambah jaminan menjadi lima tahun bersama pakej servis, dan harganya meningkat sebanyak RM35,280, kepada RM754,800.

Apa yang baharu untuk X6 facelift ini? Pertamanya, ia mendapat lampu lebih nipis dengan DRL berbentuk baharu, bampar M Sport direka semula, dan ruang kemasukan udara lebih agresif.

Ciri standard termasuklah lampu LED dengan High Beam Assist, pakej M Sport, gril kidey Iconic Glow yang menyala, bumbung panoramik, dan rim m V-Spoke Style 747 bersaiz 22-inci.

Kabin X6 pula kini mendapat BMW Curved Display iaitu paparan memanjang melengkung sama seperti 3-Series LCI. Ia menempatkan skrin instrumen 12.3-inci dan infotainmen 14.9-inci, termasuk sistem Live Cockpit Professional System.

Enjin masih unit B58 3.0-liter enam silinder sebaris turbo, tetapi kini ia mendapat padanan sistem hibrid 48volt dengan motor elektrik berkuasa 12hp dan 200Nm.

Ini memberikan X6 xDrive40i output keseluruhan 375hp dan 540Nm. Dengan sistem pacuan semua-roda xDrive, X6 mampu mencapai 100km/j dalam hanya 5.4 saat, sebanyak 0.1 saat lebih pantas. Suspensi adaptif M dan brek M Sport juga standard, memastikan kawalan sentiasa optima.

Ciri lain termasuklah:

BMW Operating System 8
Connected Package Professional dengan Android Auto dan Apple CarPlay
ConnectedDrive Service
Remote Services
Pengecas tanpa-wayar
Lampu ambien
Comfort Access
BMW Digital Key
Sistem audio Harman Kardon
Kemasan kaca CraftedClarity
Balutan kulit BMW Individual Merino
Stereng kulit M
Driving Assistant Professional

BMW X6 facelift 2023 boleh didapati dalam tujuh warna iaitu M Carbon Black, Black Sapphire, Mineral White, Manhattan, M Brooklyn Grey, dan Skyscraper Grey. Warna kabin pula adalah Black atau Tartufo.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved