fbpx

Jurumudi rali untuk Karamjit Singh, Jagdev Singh meninggal dunia hari ini

jagdev singh thumb

JURUMUDI rali berpengalaman negara, Jagdev Singh dilaporkan telah menghembuskan nafas terakhir siang tadi.

Beliau dikatakan jatuh sakit dan dikejarkan ke Subang Jaya Medical Center pada 12 Julai lalu. Berita sedih ini diumumkan dalam satu hantaran akaun Facebook miliknya oleh saudara terdekat.

Jagdev merupakan antara jurumudi rali terbaik dalam Malaysia dan mampu bekerjasama dengan kereta-kereta dan pemandu-pemandu rali pantas di peringkat antarabangsa.

Mendiang pernah bergandingan dengan pemandu Australia, Russell Palmer yang memandu Suzuki Swift GTi dan Proton Satria Group A untuk pasukan Silverstone Rally Team Malaysia.

Antara pemandu lain yang turut pernah bergandingan dengan Jagdev termasuklah Gunaseelan Rajoo, Katsuhiko Taguchi, Cody Crocker, dan Kenneth Koh. Namun gandingan yang paling diingati sudah tentu bersama ‘Flying Sikh Malaysia’, iaitu Karamjit Singh.

Jagdev pernah menjadi jurumudi Karamjit semasa mereka mendominasi Kejohanan Rali Malaysia dari 2013 hingga 2015 dengan Proton Satria Neo pasukan Proton R3.

Mereka berdua juga pernah bergandingan dalam pasukan lain di kejohanan rali peringkat nasional dan antarabangsa.

Takziah untuk keluarga dan rakan-rakan Jagdev Singh dari kami pasukan Engear TV.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved