fbpx

Sime Darby Motors lancar pakej servis BYD, tempoh 3 hingga 8 tahun

Photo 2

SIME Darby Motors, pengedar rasmi kenderaan BYD di Malaysia, telah melancarkan pakej perkhidmatan selepas jualan untuk memenuhi keperluan para pemilik kenderaan elektrik jenama itu.

Pakej pertama yang ditawarkan ialah Pakej Servis Standard, di mana pelanggan boleh memilih tempoh tiga, enam dan lapan tahun atau jarak 60,000 km, 120,000 km atau 160,000 km, masing-masing. Harga bagi pakej ini adalah antara RM1,688 hingga RM4,888.

Perkhidmatan yang disediakan di bawah pakej ini termasuk servis minyak reducer, penggantian penapis penyaman udara, servis cecair brek, servis pendingin pemacu motor dan servis pendingin sistem penyaman udara.

Sementara itu, Pakej Servis Tambahan pula menawarkan tempoh enam tahun atau 120,00 km dan lapan tahun atau 160,000 km, pada harga antara RM7,888 hingga RM12,888.

Antara perkhidmatan tambahan yang terangkum di dalam pakej ini termasuk penggantian cecair pencuci cermin depan, penggantian bilah pengelap cermin (depan dan belakang), penggantian bateri alat kawalan jauh, penggantian bateri 12V, penggantian pad brek (depan dan belakang), penggantian cakera brek (depan dan belakang).

Jeffrey Gan, Pengarah Urusan Bahagian Peruncitan & Pengedaran Sime Darby Motors Asia Tenggara, Hong Kong, dan Macau berkata perkhidmatan selepas jualan merupakan komponen penting di dalam rantaian nilai syarikat itu.

“Sime Darby Motors mempunyai pusat membaiki dan mengecat badan kenderaan dengan piawaian tertinggi yang diluluskan oleh panel insurans. Pusat-pusat tersebut terletak secara strategik di Pulau Pinang, Lembah Klang dan Johor Bahru,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved