fbpx

Toyota Alphard, Vellfire serba baharu dibuka untuk tempahan, harga bermula RM438k

Toyota Alphard 01
Toyota Alphard

DALAM laporan prestasi jualannya bagi bulan Jun 2023, UMW Toyota Motor turut mengumumkan pembukaan tempahan bagi Toyota Alphard dan Vellfire generasi baharu.

Untuk pasaran Malaysia, syarikat itu akan menawarkan Alphard 2.4T Executive Lounge dan Vellfire 2.5. Kedua-dua model ini boleh ditempah di semua bilik pameran sah Toyota di seluruh negara dengan harga anggaran RM538,000 untuk Alphard dan RM438,000 untuk Vellfire.

Terdapat empat warna yang ditawarkan iaitu Platinum White Pearl, Precious Metal, Precious Leo-Blond (Alphard sahaja) dan juga Black.

Berbeza dengan pasaran Jepun di mana Alphard ditawarkan dengan enjin 2.5-liter NA atau hibrid, Alphard untuk pasaran Malaysia dikuasakan oleh enjin turbo 2.4-liter DOHC yang dipadankan dengan transmisi automatik Direct Shift lapan kelajuan.

Sementara itu, Vellfire pula menampilkan enjin 2.5-liter (tidak pasti sama ada NA atau hibrid) dengan transmisi Super CVT-i tujuh kelajuan denan teknologi Sports Sequential Shiftmatic.

Menurut UMW Toyota Motor, model ini dilengkapi dengan Front Performance Brace yang dikatakan mampu memberikan pecutan yang lebih lancar serta pengendalian yang mantap dan stabil.

Selain itu, kedua-dua model itu juga akan didatangkan secara standard dengan lampu LED sepenuhnya, lampu isyarat berjujukan pada bahagian depan dan belakang, upholsteri kulit, trim kayu dan bumbung kaca panoramik.

Turut disertakan adalah sistem pencahayaan ambien dengan 64 pilihan warna, lampu membaca panel instrumen digital TFT berukuran 12.3 inci dengan gandingan paparan head-up, serta fungsi pemanas dan ventilasi pada tempat duduk depan dan barisan tengah.

Sebagai tambahan, tempat duduk kapten pada Alphard mempunyai fungsi urutan. Terdapat juga ciri Hybrid Long Slide yang membolehkan tempat duduk barisan kedua di dalam Alphard dan Vellfire digelongsor sehingga 480 mm.

Semua tempat duduk di dalam kedua-dua model MPV ini turut dilengkapi dengan struktur anti-getaran yang bertindak untuk mengurangkan rasa impak ketika melalui jalan yang tidak rata.

Dari segi keselamatan, Alphard dan Vellfire menampilkan Toyota Safety Sense yang merangkumi ciri-ciri seperti Dynamic Radar Cruise Control (DRCC), Lane Departure Alert (LDA), Road Sign Assist (RSA) dan Adaptive High-beam System (AHS).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved