fbpx

BMW R 18 Edisi 100 Tahun masuk pasaran Malaysia – 10 unit sahaja, RM159,500

01. BMW Motorrad Malaysia unveils the 100 Years Edition of the iconic BMW R 18

SELEPAS M 1000 R, BMW Motorrad Malaysia kini melancarkan satu lagi model motosikal iaitu BMW R 18 100 Years.

Daripada 1,923 unit yang dihasilkan (sempena tahun pengasasan BMW Motorrad), hanya 10 unit model ini disediakan untuk pasaran Malaysia.

Dari segi penampilan, R 18 100 Years menampilkan gabungan warna hitam dan krom berglos tinggi, jalur halus berkembar dalam warna putih, jata “100 Years” serta sentuhan krom pada pelitup roda belakang.

Selain itu, motosikal ini juga mempunyai tempat duduk Option 719 yang diselubungi dengan upholsteri berwarna hitam dan oxblood, dengan corak berlian.

Sentuhan krom juga boleh didapati komponen-komponen seperti bar hendal, pengapit bar hendal, penganjak gear, tuil brek kaki, cermin, silinder utama brek, angkup brek, pelitup selongsong enjin, pelitup kepala silinder dan komponen salur masuk.

Saduran krom juga dapat dilihat pada peredam Akrapovič di belakang, yang hadir dengan paip berleliang dalam corak bebaling (propeller) yang diinspirasikan daripada logo BMW.

Untuk kelengkapan pula, R 18 100 Years didatangkan dengan meter baharu yang mempunyai paparan multifungsi, di samping lampu depan, lampu belakang dan lampu brek LED, Automatic Stability Control (ASC), tiga mod tunggangan (Rock, Roll dan Rain) serta ciri tunggangan tanpa kunci.

Menariknya, model edisi terhad ini juga mendapat beberapa kelengkapan yang sebelum ini ditawarkan secara opsyen. Ini termasuk lampu depan adaptif, pemanas penggenggam, Hill Start Control, Cruise Control, gear mengundur, penutup tangki yang boleh dikunci dan panel pemijak berwarna hitam.

Seperti versi standard, R 18 dikuasakan oleh enjin boxer sejukan udara/minyak bersesaran 1,802 cc yang menghamburkan 91 hp pada 4,750 rpm dan 158 Nm pada 3,000 rpm.

Harga jualan R 18 100 Years bermula dari RM159,500, dengan jaminan selama tiga tahun dan program bantuan tiga tahun oleh BMW Motorrad Malaysia.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved