fbpx

Pro-Net lantik Hap Seng Smart sebagai pengedar

pro-net hap seng smart

SEBAGAI persediaan untuk pelancaran kenderaan elektrik smart #1 pada penghujung tahun ini, Proton New Energy Technology Sdn. Bhd. (Pro-Net) mengumumkan pelantikan Hap Seng Smart Sdn. Bhd. sebagai pengedar sah pertama smart di Malaysia.

Pro-Net merupakan anak syarikat Proton yang bertanggungjawab menguruskan penjualan dan pengedaran kenderaan smart di Malaysia dan Thailand.

Konsep dalaman Hap Seng Smart KL

Hap Seng Smart pula anak syarikat Hap Seng Group yang mempunyai pengalaman lebih 50 tahun dalam bidang penjualan automotif, khususnya kenderaan Mercedes-Benz.

Bilik pameran pertama Hap Seng Smart akan dibuka pada suku keempat di Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur diikuti sebuah lagi bilik pameran di Balakong, Selangor.

Konsep luaran Hap Seng Smart Balakong

“Pro-Net percaya kecemerlangan automotif bukan hanya setakat mencipta kenderaan terbaik malah turut menyediakan kemudahan yang komprehensif dan pengalaman yang unik kepada pelanggan,” kata Zhang Qiang, Ketua Pegawai Eksekutif Pro-Net.

“Jalinan kerjasama antara Kumpulan Hap Seng melalui Hap Seng Smart dan Pro-Net mencerminkan bukan sahaja keyakinan kami terhadap daya tarikan universal jenama smart malah turut memperlihatkan komitmen kami di dalam menyokong agenda mobiliti hijau bagi mencapai matlamat mobiliti rendah karbon di Malaysia,” jelas Harald Behrend, Ketua Pegawai Operasi Kumpulan Hap Seng Consolidated Berhad dan Ketua Eksekutif Bahagian Automotif Hap Seng.

Kerjasama dengan Hap Seng Smart menjadi titik mula kemasukan Pro-Net ke dalam pasaran automotif premium di Malaysia. smart akan bekerjasama dengan rakan kongsi perniagaan yang terbaik di dalam industri untuk memperkenalkan produk, perkhidmatan dan pengalaman jenama premium.

Beberapa pengedar sah smart yang lain akan dilantik dan bakal diumumkan kelak.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved