fbpx

Neta V kereta elektrik termurah di Malaysia – RM99,800

Neta V 01

NETA, pengeluar kenderaan elektrik (EV) dari China yang bernaung di bawah Hozon Auto, secara rasminya memasuki pasaran Malaysia dengan model Neta V sebagai penawaran pertama.

Diedarkan oleh Intro Synergy Sdn Bhd, anak syarikat GoAuto Group, Neta V tampil sebagai EV paling mampu milik di negara ini dengan harga jualan serendah RM99,800.

Lebih menarik lagi, 100 pelanggan pertama yang membuat tempahan secara dalam talian akan mendapat rebat tunai berjumlah RM10,000.

Model ini didatangkan dengan waranti selama lima tahun atau 150,00 km dan waranti bateri selama lapan tahun atau 180,000 km. Jualan dijangka bermula suku ketiga tahun ini.

Dari segi spesifikasi, Neta V mempunyai motor elektrik tunggal pada gandar hadapan yang mampu menjana 95 PS dan 150 Nm. Pecutan 0 hingga 50 km/j boleh dilakukan dalam 3.9 saat, manakala kelajuan maksimum adalah sekitar 120 km/j sahaja.

Ia menggunakan bateri berkapasiti 38.54 kWj yang mampu memberikan jarak pemanduan sejauh 380 km dengan satu cas penuh berdasarakan kitaran NEDC.

Untuk pengecasan pula, bateri tersebut boleh menampung pengecasan AC sehingga 6.6 kW yang akan mengambil masa selama lapan jam untuk pengecasan penuh.

Ia juga menyokong pengecasan pantas DC sehingga 100 kW yang berupaya memulihkan tenaga bateri dari 30 hingga 80 peratus dalam 30 minit.

Seperti model-model EV yang lebih mahal seperti Hyundai Ioniq 5 dan Kia EV6, Neta V didatangkan dengan ciri Vehicle-to-Load (V2L) yang boleh digunakan untuk mengecas pelbagai perkakasan elektrik.

Antara kelengkapan lain yang disertakan pada model ini termasuklah lampu LED, lampu nyalaan siang LED, rim aloi 16 inci, upholsteri kulit, kluster instrumen digital 12 inci, skrin sentuh 14.6 inci, pendingin hawa automatik dan penapis udara HEPA N95.

Sistem keselamatan pula terdiri daripada dua beg udara, ABS, EBD, Cruise Control, parkir sensor, kamera undur, Hill Start Assist dan Tyre Pressure Monitoring System. Sistem bantuan pemandu ADAS tidak disertakan.

Untuk pasaran Malaysia, Neta V ditawarkan dalam lima warna iaitu White Storm, Midnight Grey, Cyan, Sky Blue dan Sakura Pink. Ruang dalaman didatangkan dalam warna hitam sahaja.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved