fbpx

Suami isteri buat aksi ‘wheelie’ ditahan polis

buat wheelie pakai baju melayu

SELEPAS dua hari menghilangkan diri, pasangan suami isteri yang terlibat dalam aksi menunggang motosikal secara berbahaya Isnin lepas akhirnya tampil menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu pada Khamis (27 April).

Menurut Ketua Polis Kelantan Datuk Muhamad Zaki Harun, pasangan yang berusia 17 dan 16 tahun itu hadir ke IPD berkenaan pada jam 10 pagi dan kemudian ditahan Unit 42 Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik bagi membantu siasatan.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 42 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana menunggang dengan aksi berbahaya kepada diri sendiri dan pengguna jalan raya yang lain,” katanya dalam kenyataan.

Sebelum ini pasangan itu diburu polis selepas video berdurasi 28 saat yang menunjukkan mereka membuat aksi ‘wheelie’ tular di media sosial. Kejadian itu dipercayai berlaku di Jalan Pasir Puteh, Kampung Peringat di Kota Bharu.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved