fbpx

Fasiliti pengecasan MINI dibuka di Sanctuary Mall, Kota Kemuning

Pengecas MINI Wheelcorp Premium Eco Sanctuary 01

WHEELCORP Premium telah melancarkan sebuah fasiliti pengecasan terbaharu untuk kenderaan jenama MINI di Kota Kemuning, menawarkan pemilik kenderaan elektrik (EV) di kawasan ini akses yang lebih baik ke atas infrastruktur pengecasan.

Terletak di Sanctuary Mall @ Eco Sanctuary, fasiliti baharu yang dikuasakan oleh JomCharge ini menampilkan dua lot parkir, seunit pengecas DC 50 kW dengan dua pendakap DC, serta seunit pengecas AC 22 kW.

Ia kini dibuka untuk kegunaan awam dengan kadar pengecasan berjumlah RM1.20 bagi setiap minit penggunaan.

Jayden Liew, Pengarah Urusan Wheelcorp Premium menyatakan, “Sejajar dengan kenaikan penerimagunaan kenderaan berelektrik di Malaysia, kita, selaku pembekal kenderaan ini, memiliki satu tanggungjawab yang besar untuk menampung permintaan dengan menyediakan infrastruktur yang bersesuaian.”

Sementara itu, Max Leong Yew Mun, Pembantu Pengurus Besar di Eco Sanctuary pula berkongsi, “Dengan menyokong usaha Wheelcorp Premium dalam menggiatkan pengerahan fasiliti pengecasan, kami juga dapat maju ke arah sasaran ESG kami, iaitu untuk memastikan kesemua projek EcoWorld sekurang-kurangnya didatangkan bersama satu stesen pengecasan EV.”

Fasiliti pengecasan baharu ini juga merupakan sebahagian daripada strategi BMW Group Malaysia untuk membangunkan infrastruktur yang diperlukan bagi pengecasan EV.

Setakat ini, lebih daripada 670 buah fasiliti pengecasan telah disediakan oleh BMW Group Malaysia buat para pemilik EV di Malaysia, di mana lebih 70 daripadanya ditawarkan menerusi usaha sama dengan JomCharge.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved