fbpx

Ini cara nikmati Tol Rahmah Percuma sempena Aidilfitri

plaza tol gombak
Gambar oleh: MalayMail

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) menyambut baik pengumuman YAB Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 18 April 2023 berhubung pemberian Tol Rahmah Percuma kepada rakyat bersempena dengan sambutan Hari Raya Aidilfitri.

Penawaran Tol Rahmah Percuma tersebut boleh dinikmati selama 4 hari mulai 12:01 pagi, 19 April sehingga 11:59 malam, 21 April 2023 dan mulai 12:01 pagi, 24 April hingga 11:59 malam.

“Sehubungan dengan itu, PLUS mengambil peluang ini untuk menjelaskan bagaimana pemberian Tol Rahmah Percuma tersebut boleh dinikmati di rangkaian lebuh raya PLUS,” kata Ketua Pegawai Operasi PLUS, Datuk Zakaria Ahmad Zabidi.

Pengguna dinasihatkan supaya masuk dan keluar dari lebuh raya menggunakan mod pembayaran tol yang sama. Sebagai contoh, jika pengguna masuk ke lebuh raya menggunakan kad Touch ‘n Go, mereka juga perlu keluar dari lebuh raya menerusi lorong Touch ‘n Go. Namun begitu, tiada bayaran tol akan dikenakan atau ditolak daripada kad Touch ‘n Go tersebut.

Mereka yang menggunakan RFID masih perlu masuk dan keluar dari lebuh raya menggunakan lorong RFID yang disediakan. Sepertimana kad Touch ‘n Go dan SmartTAG, tiada bayaran tol dikenakan atau ditolak daripada eWallet Touch ‘n Go mereka.

Pengguna lebuh raya akan menikmati Tol Rahmah Percuma ketika melalui plaza tol keluar sepanjang tempoh yang ditetapkan.

Pengguna kad Touch ‘n Go dinasihatkan unutk memeriksa status kad mereka sebelum memulakan perjalanan. Ini bagi mengelakkan kesulitan di plaza tol jika menggunakan kad Touch ‘n Go yang tidak aktif dan telah dinyahaktif.

Pengguna juga dinasihatkan supaya keluar di plaza tol terdekat sekiranya mereka menghampiri tempoh berakhirnya pemberian Tol Rahmah Percuma tersebut.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved