fbpx

BYD Atto 3 laku keras, 1000 unit diserahkan dalam 100 hari

BYD Atto 3 1000 unit penyerahan 01

NAMPAKNYA kenderaan elektrik (EV) dari China iaitu BYD Atto 3 menerima sambutan yang menggalakkan daripada pembeli di Malaysia.

Menurut pengedar rasmi jenama BYD iaitu Sime Darby Motors, mereka telah berjaya memecahkan rekod dengan penyerahan 1,000 unit Atto 3 dalam masa hanya 100 hari.

Detik bersejarah ini telah diraikan bersama 1,000 pemilik pertama BYD di Malaysia dalam satu majlis penyerahan besar-besaran yang pertama seumpamanya di Stadium Negara Bukit Jalil baru-baru ini.

Jeffrey Gan, Pengarah Urusan Peruncitan dan Pengedaran Sime Darby Motors Malaysia, Hong Kong dan Macau, berkata sambutan ini menandakan satu mercu jaya penting dalam pemasaran EV di Malaysia dan ia mencerminkan tahap populariti dan penerimaan EV yang semakin meningkat di negara ini.

“Kami sukacita untuk mengekalkan momentum penyerahan BYD ATTO 3 kami kepada pelanggan, dan hari ini merupakan satu majlis yang bertujuan meraikan semua pemilik kereta baharu. Kami akan terus memacu pertumbuhan permintaan EV di seluruh segmen pasaran kami,” katanya.

Sementara itu, Eagle Zhao, Pengarah Urusan BYD Malaysia Sdn Bhd dan PT BYD Motor Indonesia berkata, “Kami berharap para pemilik BYD menikmati pengalaman unik bersama kami pada hari ini dan kami akan terus berusaha membawakan teknologi tenaga dan produk tenaga baharu di Malaysia pada masa depan.”

Bersempena dengan kejayaan menyerahkan kenderaan baharu, BYD baru-baru ini membuka bilik pameran terbaharunya di Gurney Plaza, Pulau Pinang.

Bilik pameran ini menyediakan ruang yang selesa seluas 1,500 kaki persegi, serta stesen pengecasan percuma di tingkat 6 bangunan tersebut. Bukan itu sahaja, pengunjung juga boleh mengambil kesempatan dengan memandu uji Atto 3.

Pusat perkhidmatan lepas jualan BYD pula terletak di Sungai Pinang, hanya 6 km dari bilik pameran tersebut. Kemudahan berkeluasan 20,000 kaki persegi ini menyediakan alat ganti, serta perkhidmatan membaiki dan mengecat.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved