fbpx

PLUS tutup lorong NKVE waktu malam hingga November

lebuh raya nkve

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) dengan sokongan Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) dan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) akan melaksanakan kerja-kerja menaik taraf jambatan KTMB yang merentangi Lebuhraya Baru Lembah Klang (NKVE).

Jambatan tersebut terletak di KM11.25 di antara Persimpangan Shah Alam dan Subang. Kerja naik taraf akan dilaksanakan secara berperingkat bermula hari ini (30 Mac 2023) dan dijangka siap sepenuhnya pada awal November 2023.

Dalam satu kenyataan, PLUS berkata kerja naik taraf akan dijalankan pada waktu malam bermula jam 10 malam hingga 5 pagi sepanjang tempoh tersebut. Ia akan melibatkan penutupan lorong di antara KM10.5 hingga KM11.3 laluan Shah Alam-Subang dan KM11.7 hingga KM11.1 laluan Subang-Shah Alam.

Semua lorong akan dibuka semula kepada pengguna lebuh raya mulai jam 5 pagi bagi memastikan tiada gangguan terhadap aliran trafik terutamanya pada waktu-waktu puncak.

Pengguna lebuh raya dinasihatkan supaya merancang perjalanan mereka dengan menggunakan Aplikasi PLUS untuk mendapatkan maklumat trafik terkini sepanjang tempoh tersebut.

Mereka juga dinasihatkan supaya mematuhi semua papantanda trafik serta arahan yang dikeluarkan oleh pihak PLUS dari masa ke masa ketika melalui kawasan kerja terbabit.

Untuk maklumat trafik atau sekiranya ingin mendapatkan bantuan kecemasan, pengguna lebuh raya boleh menghubungi PLUSLine di talian 1800-88-0000.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved