fbpx

George Russell dijemput Petronas untuk sesi perkongsian dengan pelajar

george russell petronas lubricants 01

PETRONAS Lubricants International (PLI) baru-baru ini telah menjemput George Russell, salah seorang pemandu pasukan Mercedes-AMG Petronas Formula 1 untuk sesi perkongsian dengan pelajar-pelajar universiti tempatan.

Acara yang dinamakan ‘Success on the Fast Lane’ itu ialah sebahagian dari usaha PLI untuk memberi inspirasi kepada pemimpin-pemimpin masa depan dengan perkongsian pengalaman sebenar dari mereka yang terlibat dalam industri.

Acara itu diadakan di 360 Hall, Petronas Leadership Centre (kampus baharu) di Bangi, Selangor dan telah dihadiri lebih 200 pelajar dari Universiti Malaya, Universiti Teknologi Petronas, Universiti Teknologi MARA, Taylor’s University dan Sunway University.

Kelihatan para pelajar cukup teruja semasa George berjalan masuk, menantikan sesi perkongsian eksklusif tentang kehidupan seorang pemandu F1, termasuklah bagaimana beliau mengharungi cabaran dalam industri penuh tekanan ini.

George Russell berkongsi, “Ia memerlukan kesungguhan untuk terus mengejar minat anda. Walaubagaimanapun, penting juga untuk tetap mengingati matlamat anda dan kekal fokus untuk mencapainya.”

“Ia juga penting untuk bersedia berubah mengikut perubahan persekitaran – ini terbukti bukan sahaja dalam litar dimana suasana perlumbaan boleh berubah dalam sekelip mata, tetapi juga dalam kehidupan seharian.

“Saya gembira dapat berkongsi pengalaman dan pengajaran yang dipelajari, dan diharap saya memberi inspirasi kepada pelajar-pelajar di sini untuk terus mengejar minat mereka,” katanya.

‘Success on the Fast Lane’ ialah lanjutan dari siri oleh PLI bertajuk ‘Shaping Industry-ready Graduates’ yang bermula pada 2021.

Siri ini sebahagian dari usaha Petronas untuk mempersiapkan pada graduan dalam industri automotif, khasnya penting bagi pelajar Malaysia yang telah menghabiskan lebih setahun belajar secara maya semasa waktu pandemik.

Petronas merupakan rakan kongsi komersial dan teknikal bagi pasukan Mercedes-AMG Petronas Formula One Team. Mereka membekalkan bendalir dan bahan api seperti rangkaian Primax, Syntium, dan Tutela.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved