fbpx

Scania serah 16 unit trak G410 baharu kepada Kontena Nasional

scania kontena nasional 01

SCANIA menyerahkan 16 unit trak G410A6x2NZ baharu kepada Kontena Nasional (KN), sebahagian dari 46 unit prime mover yang dijangkan diserahkan tahun ini.

Trak-trak itu dijangkan menambah baik ketahanan, kecekapan bahan api, pelepasan karbon, dan menambah kekerapan beban bagi pihak KN.

Penyerahan itu dibuat oleh Pengarah Urusan Scania Southeast Asia, Heba El Tarifi kepada CEO KN, Nik Muzani Nik Abdul Aziz di ibupejabat di Petaling Jaya.

KN dan Scania telah bekerjasama lebih 50 tahun dengan penyerahan lebih 400 buah trak.

KN yang mula ditubuhkan pada 1971 merupakan antara syarikat logistik utama di Malaysia dengan pelbagai perkhidmatan seperti membawa barangan berat, pergudangan, perkapalan, pengangkutan, dan pengagihan.

Syarikat ini juga mempunyai cawangan di Port Klang, Johor, Pulau Pinang, dan Kuantan yang meliputi jaringan logisitik seluruh semenanjung Malaysia.

Trak Scania G410 direka dengan penggunaan bahan api untuk pelepasan karbon yang rendah dengan enjin dan aerodinamik maju. Ia juga menawarkan ciri keselamatan seperti Electronic Braking System, selain pilihan pemanduan dan rehat yang selesa.

G410 juga menampilkan Economy Mode dan Fleet Management System Control 10 yang menilai kemahiran pemandu, seterusnya memberikan lebih penjimatan bahan api bagi merendahkan lagi kos operasi keseluruhan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved