fbpx

WMoto Bobbie VII – bobber klasik berharga RM35,888

WMOTO Bobbie VII 01

MFORCE Bike Holdings baru-baru ini melancarkan WMoto Bobbie VII ke pasaran tempatan dengan harga jualan bermula dari RM35,888 (tidak termasuk insurans dan cukai jalan).

Menurut syarikat itu, ia boleh didapati dalam dua warna iaitu Matte Black dan Metallic Black, dan didatangkan dengan jaminan pengeluar selama dua tahun atau 20,000 km.

Bobbie VII dikuasakan oleh enjin dua silinder empat lejang bersesaran 693 cc yang turut dilengkapi dengan sistem penyejukan cecair.

Enjin berkenaan mampu menghasilkan output berjumlah 74 hp pada 8,500 rpm dan 64 Nm pada 6,500 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi enam kelajuan.

Dari segi dimensi, model ini mempunyai ukuran panjang 2,240 mm, lebar 865 mm, dan tinggi 1,065 mm. Berat keseluruhan adalah 211 kg, manakala kapasiti tangki bahan api adalah 15 liter.

Sistem suspensi yang digunakan merangkumi fork teleskopik dan cantilever, dipadankan dengan tayar berukuran 120/80-17 di hadapan dan 150/80-16 di belakang.

Untuk brek, ia dilengkapi dengan cakera tunggal pada bahagian depan dan belakang, ditemani dengan ABS dwi-saluran.

Walaupun mempunyai penampilan serba klasik, Bobbie VII sebenarnya sarat dengan ciri-ciri moden. Ini termasuk lampu LED untuk lampu utama, belakang serta lampu isyarat, dan juga panel meter jenis digital. Turut disertakan adalah pengecas USB.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved