fbpx

Continental ComfortContact CC7 kini di Malaysia, dari saiz 13 hingga 16 inci

continental comfortcontact cc7 02

SUSULAN pelancaran UltraContact UC7 pada Ogos 2022, Continental Tyres kini memperkenalkan produk terbaharu dalam tayar generasi ketujuh mereka, ComfortContact CC7.

Tayar ComfortContact CC7 ini memberi penekanan kepada keselesaan, menampilkan teknologi Comfort+ yang merangkumi tiga ciri utama ZEN – Zero Shock Pattern, Everflex Compound, dan Noise Muter.

Menurut penyelidikan yang dilakukan oleh Continental, tayar menyumbang kira-kira 50 peratus daripada kebisingan yang dihasilkan ketika memandu.

Ketua R&D Continental Asia Pasifik, Bob Liu menjelaskan, “Apabila bergerak pada kelajuan yang lebih tinggi terutamanya, bunyi tayar yang bersentuhan dengan permukaan jalan dan angin bergelora meningkat dan menjadi lebih ketara.

“Bunyi bising daripada tayar turut menjadi faktor yang sangat penting untuk kenderaan elektrik yang mana sistem pemanduannya hampir tidak mengeluarkan bunyi.

“Untuk kedua-dua kenderaan ICE konvensional dan elektrik, ini bermakna pemilihan tayar yang selesa adalah penting kerana ia boleh menambah baik akustik di dalam kabin secara signifikan,” tambahnya.

ComfortContact CC7 boleh didapati dalam pelbagai saiz dari 13- hingga 16-inci. Untuk maklumat lanjut, layari www.continental-tyres.com.my.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved