fbpx

Terus pandu lori ke hospital selepas kemalangan demi selamatkan kelindan tersepit

kelindan tersepit dalam lori

DEMI menyelamatkan nyawa kelindannya yang cedera parah, seorang lelaki sanggup menahan kesakitan untuk memandu lorinya yang remuk ke hospital sejurus selepas kemalangan.

Video yang tular di TikTok itu menunjukkan pemandu berkenaan dalam keadaan cemas selepas melihat kelindannya yang tersepit akibat kemalangan itu.

Pengarah Kesihatan Kedah, Dr Othman Warijo berkata, kemalangan itu dipercayai berlaku pada 7 Februari lalu membabitkan lori berkenaan dan sebuah mesin padi di Jalan Sungai Korok di Jitra, Kedah.

“Bagaimanapun, pihak hospital tidak menerima sebarang panggilan kecemasan berhubung kes ini.

“Pesakit dipercayai memandu sendiri lori berkenaan ke HJ (Hospital Jitra) dan berhenti betul-betul di hadapan Unit Kecemasan dan Trauma hospital.

@ismailtowing24jamAllahuakbar..Tersepit dalam lori..♬ bunyi asal – IsmailTowing24jam

“Anggota kecemasan kemudian membantu segera serta mengeluarkan pesakit dari lori berkenaan,” katanya.

Menurut Dr Othman lagi, pemandu lori terbabit mengalami kecederaan ringan manakala kelindan lori tersepit di bahagian tempat duduk dan berjaya dikeluarkan.

Pesakit (kelindan) dibawa dengan segera ke Zon Merah untuk diberi rawatan manakala pemandu lori diberi rawatan sebagai pesakit luar.

“Kelindan lori mengalami kecederaan dalam abdomen dan kemudian dihantar ke Hospital Sultanah Bahiyah untuk rawatan lanjut,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved