fbpx

Modenas Elegan 250 EX kini dengan enjin Euro 4, lampu projektor

modenas elegan 250 ex 18

MODENAS Elegan 250 EX kini mendapat kemaskini terbaharu melibatkan aspek teknikal dan aestetik. Dari segi teknikal, skuter itu kini mendapat penarafan Euro 4 bagi enjinnya, sebahagian dari usaha Modenas untuk membolehkan produk mereka memenuhi piawaian pelepasan asap itu.

Elegan 250 EX baharu didatangkan dengan enjin 250cc Euro 4 silinder tunggal, 4-lejang dan dengan teknologi suntikan bahan api dan SOHC. Enjin ini menjana 22hp pada 7,000rpm dan 22.4Nm tork pada 6,500 rpm.

Bagi membolehkan enjin ini mendapat penarafan Euro 4, ia dilengkapi dengan anti-pelepasan tambahan bagi memastikan toksin dalam gas ekzos adalah minima.

Seterusnya, pembaharuan pada Modenas Elegan 250 EX ini adalah menerusi lampu projektor dengan DRL LED, serta lampu belakang berbentuk X.

Ciri lain dikekalkan, seperti paparan meter digital, jam digital, penunjuk voltan bateri, penunjuk paras petrol, dan soket pengecaj USB. Skuter ini mempunyai berat 195kg, serta hadir dengan sistem brek ASB dwi-saluran.

Modenas Elegan 250 EX boleh menjadi milik anda dengan harga jualan RM16,997, dan datang dengan dua pilihan warna baharu iaitu Matte Silver Crystal dan Petroleum Blue. Ia juga dilindungi dengan jaminan selama dua tahun atau 20,000km (yang mana dahulu).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved