fbpx

9,211 unit Isuzu D-MAX terjual pada 2022, rekod jualan tertinggi setakat ini

isuzu d-max x-terrain 01

ISUZU Malaysia menutup tirai 2022 dengan prestasi jualan tertinggi setakat ini, dengan 9,211 unit D-MAX terjual. Angka ini hanya kekurangan beberapa unit sahaja lagi untuk membolehkan mereka mencatat jualan sekali ganda berbanding 2021.

Prestasi menakjubkan ini menjadi rekod tarbaharu yang belum pernah dicapai setakat ini, mengatasi rekod sebelumnya yang melibatkan 6,480 trak pikap terjual pada 2016.

Prestasi ini disumbangkan oleh minat meluas terhadap model 1.9-liter yang telah terbukti cekap dan hanya melibatkan kos penggunaan yang rendah, dan dalam masa sama tampil cukup meyakinkan dari segenap aspek rekaan, kelengkapan, prestasi dan keselamatan.

Mengisi 79 peratus daripada portfolio keseluruhan, varian 1.9-liter menjadi pilihan utama di Malaysia, terutama di Semenanjung Malaysia di mana 55 peratus daripada jumlah keseluruhan trak pikap terjual.

Varian flagship X-Terrain juga semakin menarik perhatian pelanggan bagi segmen trak pikap gaya hidup walaupun masih dikira baru dalam pasaran.

Sebanyak 877 unit telah diserahkan kepada pelanggan yang memilihnya di sebabkan oleh penampilan segak model berkenaan yang datang dengan ruang dalaman yang luas lagi selesa, prestasi yang meyakinkan serta aspek keselamatan yang canggih.

“Walaupun berdepan dengan kekurangan stok dari kilang, Isuzu D-MAX generasi ketiga mencapai tahap membanggakan dari segi penembusan pasaran,” jelas Ketua Pegawai Eksekutif Isuzu Malaysia, Shunsuke Okazoe.

“Dengan rekaan menawan dan segar, generasi terkini Isuzu D-MAX membawakan tahap baru dalam keselesaan pemanduan trak pikap, tanpa mengorbankan warisan dan ketahanan sedia ada Isuzu. Ia benar-benar mewakili semangat sebuah trak pikap moden.”

Dengan semua model yang ada ini diberi penarafan lima-bintang untuk ASEAN NCAP, barisan Isuzu D-MAX turut menawarkan kelegaan fikiran, terutama melalui varian X-Terrain yang diberikan jaminan tanpa had selama tujuh-tahun, yang pertama seumpamanya untuk trak pikap.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved