fbpx

Lee Motors laksana majlis pecah tanah bilik pameran baharu di Alor Setar

01. Lee Motors unveils new BMW i Charging facilities and breaks ground for new showroom in Alor Setar

LEE Motors baru-baru ini mengadakan upacara memecah tanah bagi bilik pameran Auto Care baharu miliknya di Alor Setar, Kedah yang dijangka mula beroperasi menjelang suku pertama tahun 2024.

Fasiliti berkeluasan 50,000 kaki persegi ini memiliki ruang yang bersaiz dua kali ganda lebih besar berbanding lokasi mereka yang sebelumnya dan akan direka suai berdasarkan konsep BMW Retail NEXT terkini. Ia beralamat di 218, Jalan Gangsa, Kawasan Perusahaan Mergong II, 05150, Alor Setar, Kedah.

Hans de Visser, Pengarah Urusan BMW Group Malaysia menyatakan, “Kami berasa amat teruja untuk mengalu-alukan pembangunan bilik pameran Lee Motors di Alor Setar, serta penyebarluasan rangkaian infrastruktur pengecasan kita melalui fasiliti-fasiliti BMW i Charging baharu yang telah didirikan di Kelab Kedah Diraja.

Pembangunan bilik pameran Lee Motors yang baharu dan bersaiz lebih besar juga merupakan bukti pertumbuhan pasaran yang kukuh bagi segmen premium di rantau ini. Sehubungan itu, kami yakin bahawa Lee Motors dapat membekalkan standard Pengalaman Pemilikan Premium yang tertinggi bagi para pelanggan kita di sini.”

Bilik pameran Lee Motors Auto Care yang baharu dapat mempamerkan sebanyak 16 buah kenderaan baharu dan terpakai daripada portfolio BMW dan BMW Premium Selection.

Ia juga menempatkan dua ruang penghantaran, lapan ruang kerja (berpotensi untuk ditingkatkan kepada 12 ruang pada masa akan datang) serta dua ruang untuk khidmat resepsi di kereta (RATC).

Dikuasakan oleh RExharge, fasiliti-fasiliti BMW i Charging baharu di Kelab Kedah Diraja kini dibuka untuk kegunaan awam. Ia menampilkan pengecas AC 11 kW berserta dua fasiliti pengecasan pantas DC, masing-masing membawakan output berjumlah 60 kW.

Kos pengecasan yang dibuat melalui pengecas pantas DC adalah berkadar RM 1.40 per minit, manakala kos pengecas AC pula berkadar RM 0.15 per minit, bersamaan dengan RM 9.00 sejam.

Lihatkan Ulasan (2)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved