fbpx

Honda Malaysia jual lebih 80,000 kenderaan untuk 2022, melebihi sasaran

honda city hatchback rs pandu uji official 10

HONDA Malaysia mengumumkan mereka telah mencatatkan lebih 80,200 unit jualan pada 2022, melebihi sasaran mereka 80,000. Jualan ini juga merupakan pertambahan 50 peratus berbanding 2021.

Dari jumlah jualan itu, bulan Mac mencatatkan jualan tertinggi iaitu 10,500 unit. CEO dan Pengarah Urusan Honda Malaysia, Hironobu Yoshimura berkata, “2022 merupakan tahun yang mencabar dengan kekurangan cip dan bencana banjir yang memberi kesan kepada pengeluaran kereta kami.”

“Walaubagaimanapun, Honda Malaysia tetap berjaya mencatat kecemerlangan dan melepasi sasaran jualan kami dengan sokongan penuh semua.”

“Kami kini berusaha dengan pembekal dan pengedar untuk memastikan pelanggan kami mendapat kereta mereka, terutamanya mereka yang menempah semasa tempoh pengecualian cukai,” tambahnya.

Model terlaris Honda untuk 2022 adalah City, yang menyumbang 36 peratus kepada jumlah jualan. Ini diikuti dengan City Hatchback dan HR-V, masing-masing dengan 20 dan 14 peratus dari jumlah jualan.

Dari segi rantau pula, bahagian tengah menjadi penyumbang tertinggi iaitu 51 peratus, diikuti selatan dan utara masing-masing 19 dan 17 peratus.

Honda Malaysia menegaskan mereka akan terus memberikan kualiti terbaik dari segi penawaran produk dan khidmat selepas jualan untuk pelanggan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved