fbpx

Metro Driving Academy terima 50 unit Proton Iriz

Proton Iriz Metro Driving Academy 02

PROTON baru-baru ini menyerahkan 50 unit Proton Iriz kepada Metro Driving Academy. Kereta tersebut telah diubah suai oleh ACE, anak syarikat Proton Global Services yang mengkhusus dalam binaan dan pengubahsuaian, dan dibina mengikut peraturan yang ditetapkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan.

“Proton berbangga untuk terus memainkan peranan dalam membantu mendidik dan melatih pemandu baharu Malaysia. Proton Iriz adalah pilihan yang sangat baik untuk pemandu baharu kerana gabungan kebolehgerakan, dimensi kompak dan keselamatannya,” kata Roslan Abdullah, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton.

Kata Roslan lagi, pihaknya menghargai  kepercayaan yang ditunjukkan oleh Metro Driving Academy dan berharap ini akan menggalakkan lebih banyak sekolah memandu untuk mempertimbangkan Proton.

Kereta-kereta tersebut diserahkan dalam satu majlis penyerahan kepada Pengarah Urusan Metro Driving Academy, Mat Aris Bakar. Kereta ini akan digunakan oleh pelajar di kampus Subang dan Puchong.

Iriz telah dianugerahkan penarafan ASEAN NCAP 5 Bintang dan dilengkapi dengan ciri-ciri keselamatan seperti struktur badan yang menggunakan keluli Hot Press Formed (HPF), Electronic Stability Control (ESC), Traction Control System (TCS) dan Hill Hold Assist (HHA).

Selain itu, ia juga didatangkan dengan kamera undur dan sensor parkir yang sangat berguna untuk pelajar Metro Driving Academy.

“Sekolah memandu adalah titik pertemuaan yang bagus untuk Proton mendekatkan diri dengan generasi muda. Dengan kerjasama Metro Driving Academy, kami boleh mempamerkan ciri-ciri yang ditawarkan oleh produk kami dan memanfaatkan jiwa pembeli kereta kali pertama yang berpotensi,” kata Roslan Abdullah.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved