fbpx

Bilik pameran BMW Bukit Tinggi kini dibuka, dengan ruang istirehat Ogawa, kafe Starbucks

bmw wheelcorp bukit tinggi 05

BMW Group hari ini merasmikan satu lagi bilik pameran 4S baharu di Bukit Tinggi, Klang. Ia dijangka menampung keperluan para pelanggan dan pemilik BMW, BMW i, BMW M, dan MINI bagi kawasan sekitar seperti Shah Alam, Kota Kemuning, dan Setia Alam.

Pembukaan Wheelcorp Premium Bukit Tinggi itu bersempena dengan kerjasama Wheelcorp dan BMW Group yang menginjak usia 10 tahun.

Bilik pameran dan pusat servis 4S ini bakal membawakan pengalaman lebih premium untuk para pemilik dengan fasiliti seperti ruang NEXTGen Luxury, ruang rehat dengan kerusi urut Ogawa, dan kafe Starbucks di Isetta Bar.

Servis lain di pusat 4S ini termasuklah  ruang jualan, servis, alat ganti, dan sistem yang juga menyokong pembaikan badan dan cat. Pusat servis berkeluasan 170,000 kaki persegi ini juga memuatkan 20 ruang servis dan 80 temu janji setiap hari.

Servis lain yang boleh dibuat di sini termasuklah pembaharuan insurans serta perkhidmatan tukar beli, di samping Resepsi di Kereta (RATC).

Pusat pengedaran ini mempunyai kapasiti untuk mempamerkan sembilan unit kenderaan BMW, termasuk kenderaan daripada portfolio BMW M dan BMW i, di samping empat unit kenderaan MINI dan 25 unit kenderaan BMW Premium Selection serta MINI Used Car Next.

Fasiliti Pengecasan Pantas DC bagi kenderaan elektrik (EV) turut disediakan di Wheelcorp Premium Setia Alam berserta akses untuk orang awam melalui aplikasi ChargEV.

Setakat ini, BMW Group Malaysia membekalkan pemilik EV BMW dan MINI akses ke atas lebih 610 buah fasiliti pengecasan di seluruh negara, dikuasakan oleh rakan-rakan industrinya seperti JomCharge yang mengoperasikan sekitar 65 stesen pengecasan, Gentari dengan sekitar 117 stesen pengecasan, dan ChargEV dengan lebih 330 stesen pengecasan – termasuk 26 fasiliti pengecasan yang dikuasakan oleh ChargEV bersama Yinson GreenTech di 17 outlet Starbucks dalam kawasan Lembah Klang, Pulau Pinang, Melaka, dan Johor.

Lebih daripada 80 buah fasiliti BMW i Charging juga disediakan di kebanyakan pusat pengedaran BMW dan MINI yang bertauliah di seluruh negara, dengan rancangan strategik untuk mengembangkan lagi infrastruktur ini pada tahun 2023.

Pusat 4S Wheelcorp Premium Bukit Tinggi beroperasi dari jam 8:30 pagi hingga 7:00 malam pada hari Isnin hingga Sabtu, dan dari jam 10:00 pagi hingga 6:00 petang pada hari Ahad.

Ia terletak di Lot 142646, Jalan Remia 5/KS 07, Ambang Botanik, 41200 Klang Bandar Diraja, Selangor. Untuk maklumat lanjut mengenai pusat pengedaran terbaharu ini, sila layari https://bmw-wheelcorppremium.com.my/.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved