fbpx

Laluan KM392.4 arah utara LPT2 ditutup akibat cerun runtuh

lpt2 cerun runtuh disember 2022
Gambar keadaan cerun runtuh di LPT2 yang tular di media sosial.

LEBUHRAYA Pantai Timur 2 (LPT 2) Sdn. Bhd. mengumumkan penutupan laluan di Kilometer (KM) 393.4 menghala ke Ajil, daerah Hulu Terengganu susulan kejadian cerun runtuh pada pukul 11.10 malam tadi.

Dalam satu kenyataan di akaun Facebook rasmi, syarikat itu berkata kejadian itu berlaku di dalam laluan kontra yang telah dibuka lebih awal akibat kejadian banjir lumpur pada sebelah pagi.

“Berhubung dengan kejadian awal banjir lumpur yang telah dilaporkan berlaku pada jam 11.30 pagi, 18 Disember 2022, laluan Kontra telah diaktifkan di KM392.4 – KM394.6 bagi kerja-kerja pembaikan.

Namun begitu, pada jam 11.10 malam, 18 Disember 2022 satu lagi kejadian cerun runtuh telah berlaku di KM393.4 arah Utara menghala ke Ajil dan kejadian tersebut telah berlaku di dalam laluan kontra yang telah diaktifkan sebelumnya,” katanya.

Sebagai langkah keselamatan serta bagi memberi laluan kepada kerja-kerja pembersihan tapak, LPT2 telah mengaktifkan “mandatory exit” di Plaza Tol Dungun dan Plaza Tol Ajil.

Ini bermakna, semua kenderaan dari arah Kuantan akan dilencongkan keluar ke Plaza Tol Dungun, manakala kenderaan dari arah Kuala Terengganu akan dilencongkan keluar ke Plaza Tol Ajil.

Sementara itu, dalam kemaskini semasa yang dihantar hari ini, LPT2 berkata perjalanan dari Kuala Terengganu menghala ke Kuantan/Kuala Lumpur menggunakan LPT2 masih boleh dilalui oleh semua kenderaan seperti biasa.

Pemandu yang keluar dari Plaza Tol Dungun pula dinasihatkan untuk menggunakan Jalan Pantai (FT03) untuk menuju ke Kuala Terengganu.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved