fbpx

Anthony Loke tinjau perkhidmatan KTM Komuter, TBS

Anthony Loke KTM 02

SELEPAS menyamar sebagai penumpang bagi membuat tinjauan operasi LRT pada 5 Disember lalu, Menteri Pengangkutan, Anthony Loke menggunakan taktik sama untuk meninjau perkhidmatan KTM Komuter pula.

Dalam satu hantaran di akaun Facebook rasminya, Ahli Parlimen Seremban itu berkata mengambil tren Komuter dari KL Sentral ke stesen Bandar Tasik Selatan bersama dua pembantu.

“Saya menerima banyak maklum balas dari media sosial berkenaan perkhidmatan Komuter dan masalah mencetak Pas Masuk Bas di TBS,” katanya.

Menurut Loke lagi, beliau akan berjumpa dengan pihak pengurusan KTMB dalam masa terdekat untuk membincangkan cara untuk menambahbaik dan menambah kekerapan perkhidmatan Komuter.

“Saya faham bahawa KTMB menghadapi pelbagai kekangan operasi yang disebabkan oleh projek menaiktaraf landasan KVDT1 yang masih belum siap dan KVDT2 yang tergendala,” tambah beliau.

Selain itu, beliau juga akan berjumpa dengan pihak pengurusan TBS untuk membincangkan kesiapsiagaan untuk menguruskan jumlah penumpang yang ramai pada hujung minggu dan musim perayaan.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved