fbpx

Perkhidmatan LRT laluan Kelana Jaya kembali pulih

LRT myrapid
Foto: Facebook Rapid KL

KERJA-kerja baik pulih komponen yang rosak akibat disambar petir perkhidmatan LRT Laluan Kelana Jaya selesai dijalankan malam tadi (29 November 2022).

Menurut Rapid Rail Sdn Bhd, setakat jam 10 malam tadi, semua operasi tren yang melalui stesen LRT Kerinchi kini beroperasi secara automatik dan normal di kedua-dua hala.

“Pasukan jurutera akan terus memantau kestabilan sistem di kawasan terlibat.

“Rapid Rail sekali lagi ingin memohon maaf kepada pengguna di atas kesulitan yang dihadapi,” tulis syarikat itu dalam satu kenyataan.

Gangguan perkhidmatan LRT Laluan Kelana Jaya berlaku jam 5.46 petang semalam selepas Sistem Keselamatan Hentian Kecemasan Pencerobohan Penumpang atau ‘Platform Intrusion Emergency Stop’ (PIES) teraktif secara tiba-tiba disyaki telah disambar petir di Stesen LRT Kerinchi.

Akibat daripada gangguan tersebut, semua tren yang melalui kawasan tersebut terpaksa dipandu secara manual, mengakibatkan kelewatan jadual perjalanan dan kesesakan platform berlaku di beberapa stesen.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved