fbpx

Aston Martin i8 Vantage GT4 singgah di Litar Sepang selepas acara Thailand Super Series 2022

aston martin i8 vantage gt4 02

ASTON Martin Racing Asia memberi penghormatan kepada penampilan sulung i8 Vantage GT4 di Thailand Super Series 2022 menerusi satu acara di Litar Antarabangsa Sepang baru-baru ini.

Dalam perlumbaan pertama penuh aksi dan mendebarkan yang diadakan antara 27 Oktober hingga 30 Oktober di Litar Antarabangsa Chang di Buriram, Bangkok, i8 Vantage GT4 yang dipandu Adam Khalid telah berjaya menduduki tempat ketiga dalam Kelas GTC Production.

Aston Martin i8 Vantage GT4 merupakan sebuah kereta yang dibina khusus untuk perlumbaan litar yang ekstrem.

Ia berjaya mempamerkan prestasi tinggi dengan enjin V8 4.0 liter yang lebih besar dan suspensi yang dinaik taraf, sekaligus menyediakan pakej aerodinamik yang lebih baik di arena.

“Saya berterima kasih kepada Aston Martin Racing Asia dan penaja kami kerana telah memberikan kepercayaan kepada saya untuk memandu i8 Vantage GT4 ke tahap maksima di Thailand Super Series 2022,” kata Adam Khalid.

“Saya berharap dapat mencipta sejarah dengan i8 Vantage GT4 dalam perlumbaan seterusnya pada bulan Disember,” tambahnya.

Adam telah membuat pendakian menakjubkan dalam tangga perlumbaan di Asia. Dalam jangka masa yang singkat, beliau merangkul anugerah “Rookie of the Year”, menjuarai Festival Kelajuan sebanyak tiga kali dan menjadi pemenang dua kali Kejohanan Endurance Malaysia.

Pengalamannya kini melonjak jauh apabila beliau merentas batasan dengan i8 Vantage GT4.

Semasa acara di Litar Antarabangsa Sepang, para penonton telah berpeluang untuk mendekati dan menyaksikan aksi i8 Vantage GT4 melalui interaksi langsung bersama pemandunya, Adam Khalid dan pasukan perlumbaan beliau.

Pengunjung terpilih juga telah menikmati peluang eksklusif, sekali seumur hidup dipandu mengelilingi litar oleh Weiron Tan, Pengetua Pasukan Aston Martin Racing Asia, dalam satu-satunya i8 Vantage GT4.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved