fbpx

Dulu lain, sekarang lain – Chery kembali ke Malaysia! Barisan Tiggo Pro dan OMODA 5

chery omoda 5 02

CHERY dilihat membuat beberapa perkembangan kebelakangan ini dengan penjenamaan semula dan kembalinya mereka ke beberapa pasaran termasuk Asia Tenggara.

Jadi kali ini, mereka telah tampil buat pertama kali di negara ini dengan preview OMODA 5 serta siri Tiggo Pro iaitu Tiggo 4 Pro, Tiggo 7 Pro dan Tiggo 8 Pro.

Menurut Chery, acara kali ini signifikan bagi mereka kerana beberapa sebab. “Pertama, ia merupakan acara fizikal pertama Chery di Malaysia di bawah pasukan baharu,” kata Pengarah Negara Chery Malaysia, Leo Chen.

“Kedua, ia merupakan penampilan rasmi pertama bagi model generasi semasa kami di Malaysia dan ketiga, penampilan pertama Tiggo 8 Pro PHEV di Asia Tenggara.”

“Yang ketiga, ini merupakan penampilan pertama Tiggo 8 Pro PHEV di Asia Tenggara,” tambahnya.

Walaubagaimanapun, SUV-SUV ini masih belum sah untuk pasaran negara ini, dan masih belum dalam keadaan spesifikasi Malaysia.

Tetapi kami diberitahu apa yang anda lihat ini akan sangat mirip dengan apa yang akan dilancarkan nanti.

Model-model seperti Tiggo 4 Pro, Tiggo 7 Pro dan Tiggo 8 Pro merupakan SUV konvensional. Tiggo 4 ialah model lima tempat duduk segmen-B yang akan bersaing dengan kenderaan seperti Proton X50 dan Honda HR-V.

Tiggo 7 Pro pula merupakan model lima tempat duduk segmen-C, manakala Tiggo 8 Pro ialah SUV tujuh tempat duduk segmen-D.

Kesemua model mendapat beberapa konfigurasi enjin turbo 1.5, 1.6 dan 2.0 liter dengan gandingan kotak gear CVT dan DCT dwi-klac bergantung kepada jenis enjin.

Sementara itu, OMODA 5 ialah model yang lebih menyerlah dengan bentuk dan garisan lebih dramatik dan bergaya. SUV ini menjadi model pertama dalam sub-jenama OMODA di bawah Chery yang akan menawarkan produk untuk mereka yang mahukan lebih dari SUV biasa.

Chery sebelum ini telah kembali di Indonesia dengan pembukaan tempahan beberapa model, menawarkan jaminan sehingga enam tahun, 150,000km. Malah terdapat jaminan sehingga 10 tahun dan 1,000,000km.

Penawaran sama turut dibuat di Afrika Selatan sebelum itu.

Apa pendapat anda mengenai imej dan produk yang dibawakan oleh Chery setakat ini?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved