fbpx

Lelaki cuba curi ekzos maut selepas dihempap kereta

maut cuba curi ekzos

SEORANG lelaki berusia lingkungan 40-an ditemukan maut selepas dipercayai dihempap sebuah kereta ketika cuba mencuri ekzos kenderaan itu di Taman Jaya Utama, Telok Panglima Garang, semalam (19 Oktober 2022).

Menurut Ketua Polis Daerah Kuala Langat, Superintendan Ahmad Ridhwan Mohd Nor, kejadian itu dilaporkan berlaku sekitar jam 4 hingga 6 pagi.

Tambah beliau lagi, pihaknya terdahulu menerima laporan dari pembantu perubatan Klinik Kesihatan Telok Panglima Garang yang telah merawat seorang lelaki tempatan yang meninggal dunia di tepi sebuah kenderaan jenis Honda Accord.

Siasatan polis di tempat kejadian mendapat kejadian berlaku semasa si mati dan seorang rakannya dipercayai sedang cuba untuk mencuri tabung ekzos kereta tersebut.

“Tiba-tiba alat pengangkat kereta yang digunakan telah terjatuh sebelum kereta itu menghempap si mati,” katanya dalam kenyataan.

Bertindak atas maklumat, sepasukan pegawai dan anggota Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Langat dan pasukan ronda cegah jenayah Balai Polis Telok Panglima Garang telah berjaya menahan rakan sejenayah si mati di sekitar kawasan Telok Panglima Garang pada 10.45 pagi hari yang sama.

Suspek berusia 32 tahun yang memiliki tujuh rekod jenayah dan dua kes dadah itu kini ditahan di lokap Balai Polis Banting untuk siasatan di bawah Seksyen 379/511 Kanun Keseksaan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved