fbpx

Bentley Flying Spur Hybrid kini di Malaysia – jarak pemanduan 800 km, harga RM945k tidak termasuk cukai

Bentley Flying Spur Hybrid 01

SEMPENA dengan sambutan ulang tahunnya yang ke-25 di Malaysia, Bentley Kuala Lumpur hari ini melancarkan Bentley Flying Spur Hybrid ke pasaran tempatan.

Diperkenalkan di peringkat global pada Julai tahun lalu, ia dicanangkan sebagai model paling efisien pernah dihasilkan jenama itu.

Ini kerana Flying Spur Hybrid dikuasakan ia dikuasakan oleh enjin 2.9-liter biturbo V6 yang dipadankan dengan sebuah motor elektrik, serta transmisi klac berkembar automatik lapan kelajuan.

Gandingan ini memberikan output keseleruhan berjumlah 536 hp (544 PS) dan 750 Nm, membolehkan sedan mewah itu memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam hanya 4.3 saat, tidak jauh berbeza dengan model W12 dan V8. . Kelajuan maksimum pula adalah 285 km/j.

Menurut Bentley, Flying Spur Hybrid menawarkan jarak pemanduan sejauh lebih 800 km dengan satu tangki penuh. Sebahagian daripada prestasi ini disumbangkan oleh pek bateri lithium-ion berkapasiti 18 kWh, yang boleh dicas dalam masa 2 jam 30 minit menggunakan pengecas pantas.

Di dalam, suis Start-Stop telah digantikan dengan butang kawalan untuk tiga mod pemanduan yang disediakan iaitu EV Drive, Hybrid Mode dan Hold Mode.

Maklumat seperti aliran tenaga dan statisik dipaparkan pada kluster instrumen digital yang boleh juga digunakan untuk menetapkan pemasa untuk pengecasan boleh ditetapkan.

Selain itu, maklumat lain seperti jarak pemanduan, tahap bateri dan info pengecasan boleh dilihat menerusi Head-up Display dan skrin sentuh 12.3-inci pada papan pemuka.

Dari segi penampilan, Flying Spur Hybrid boleh dikenali menerusi lencana ‘Hybrid’ pada fender depan, tailpipe bujur quad dan poin pengecas universal bertutup pada bahagian kiri fender belakang.

Rim didatangkan dalam tiga saiz iaitu 20, 21 dan 22 inci. Apa yang menarik, pelanggan boleh memilih daripada tujuh warna luaran standard dan 60 pilihan warna tambahan.

Untuk ruang kabin pula, Bentley menawarkan spesifikasi yang meluas dengan 15 pilihan (lima standard dan 10 opsyen) warna upholsteri kulit dan lapan pilihan veneer. Piping pada tempat duduk, serta sulaman dan logo boleh didapati dalam warna kontras.

Dipasang di Crewe, England, Flying Spur Hybrid djiual pada harga bermula dari RM945,000 (tidak termasuk duti, cukai dan pendaftaran). Ia juga ditawarkan dalam varian Azure dan S.

Menurut Bentley Kuala Lumpur, kesemua unit Flying Spur Hybrid yang tersedia telah pun mempunyai pemilik masing-masing.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved