fbpx

Pelanggan Mercedes-Benz Malaysia kini boleh langgan Program Waranti Terhad Lanjutan

Mercedes-Benz C-Class W206 CKD 12

MERCEDES-Benz Services Malaysia dan Mercedes-Benz Malaysia memperkenalkan Program Waranti Terhad Lanjutan (Extended Limited Warranty Programme) yang ditawarkan dengan kerjasama AXA Affin General Insurance Berhad.

Ditawarkan kepada pemilik kenderaan Mercedes-Benz tahun kelima dan keenam, program ini mempunyai dua pelan perlindungan iaitu Essential dan Comprehensive. Ia menawarkan fleksibiliti untuk langganan selama satu atau dua tahun, dengan perlindungan sehingga RM250,000 setiap pelan.

Komponen yang digantikan di bawah pelan ini dilindungi oleh jaminan Mercedes-Benz Parts selama 24 bulan yang membolehkan pembaikan atau penggantian percuma di mana-mana pusat servis Mercedes-Benz walaupun telah melebihi tempoh jaminan lanjutan.

Selain itu, program ini juga menyediakan perlindungan perbatuan tanpa had untuk kereta tidak melebihi 125,000 km sebelum tahun kelima mereka dan 150,000 km sebelum tahun keenam mereka.

Jadual-jadual berikut menunjukkan harga bagi pakej perlindungan Essential dan Comprehensive untuk model-model yang ditawarkan oleh Mercedes-Benz Malaysia:

Pakej perlindungan Essential menawarkan perlindungan terhad komponen-komponen seperti pendingin hawa, brek, enjin, pacuan roda depan dan belakang, tingkap kuasa, stereng, suspensi dan juga transmisi.

Sementara itu, pakej Comprehensive pula meliputi sembilan komponen tambahan daripada pakej Essential iaitu komponen keselamatan aktif dan pasif, topang Airmatic, sistem audio, ECU, sistem pemantauan tekanan tayar, kluster instrumen, sensor, komponen elektrikal serta sistem infohibur belakang untuk kenderaan terpilih.

Kedua-dua pakej ini boleh dipilih semasa atau selepas pembelian kenderaan, untuk kenderaan baharu atau pra-milik dalam tempoh empat tahun pertama dari tarikh pendaftaran.

Setiap pelanggan layak mendapat tuntutan berjumlah RM125,000 untuk pelan Essential dan RM150,000 untuk pelan Comprehensive untuk pembelian secara individu, dan RM200,000 (Essential) dan RM250,000 (Comprehensive) untuk pelanggan yang membeli perlindungan tahun kelima dan keenam secara kombo.

Lihatkan Ulasan (5)
  • Pv1EUmdyZbkywTPdE2adVHCgSTT3vfIWfYz43fXw0mhDbbtPL6hhwSkbSkYoyII6fDuPqNUTaREBouZbwiKDYsFuZZneHn2aelxr25SBIXk1hpqJwZnczvMPZ2SvxptzNSNYuAqTn1WBBPEoWhOdR4RS8FiBGpqbE1y71AV

  • consectetur et ab exercitationem optio illo consequuntur dolores voluptas ipsum nihil. aut reprehenderit nobis in deserunt quis et eligendi officiis sed sint est voluptate fugiat saepe libero et modi.

  • explicabo quisquam illo beatae qui et ad ullam sequi dignissimos dolorem porro sed aspernatur ea dolore. tenetur facere voluptatibus esse et reiciendis quasi autem. nihil id nihil animi id qui ut qui

  • voluptatem assumenda sint eos alias aperiam laborum molestiae vel voluptas sit adipisci id inventore eos dolore. officia magni alias quo cupiditate inventore sed est vel corporis exercitationem quae u

  • iure nemo explicabo totam dolorum blanditiis facilis quisquam veritatis. qui voluptas dicta expedita et quia dolores nesciunt ut et similique mollitia quidem. ea maiores quibusdam occaecati sequi volu

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved