fbpx

Ford Ranger Raptor baharu bakal dilancarkan pada 7 Oktober ini

Next Gen Ranger Raptor Dynamic 2

Penantian peminat Ford Ranger Raptor generasi baharu bakal berakhir apabila pengedar rasmi Ford di Malaysia, Sime Darby Auto ConneXion mengesahkan bahawa model itu akan dilancarkan pada 7 Oktober ini.

Apa yang menarik, trak pikap prestasi tinggi itu akan membuat kemunculannya di litar Baja khas di perkarangan Litar Antarabangsa Sepang.

Poster teaser pelancaran Ranger Raptor

Bukan itu sahaja, orang ramai, pelanggan Ford dan peminat Ranger khususnya dialu-alukan untuk mendaftar di laman sesawang SDAC-Ford Malaysia untuk mendapat jemputan eksklusif ke acara pelancaran yang akan berlangsung selama tiga hari hingga 9 Oktober 2022.

Mereka yang menerima jemputan tersebut akan menjadi antara yang pertama di Malaysia untuk menyaksikan Ranger Raptor generasi baharu secara langsung.

Mereka juga akan berpeluang untuk melihat trak pikap berkenaan dengan lebih dekat sambil diberikan taklimat serta memandu ujinya di dalam laluan trek yang telah disediakan.

Selain itu, model-model baharu Ford yang baru dilancarkan seperti barisan Ranger dan Everest juga turut akan dipamerkan dan disediakan untuk pandu uji kepada yang berminat.

Spesifikasi Ranger Raptor baharu masih belum didedahkan namun ia dijangka hadir dengan enjin EcoBoost 3.0-liter twin-turbo V6 baharu yang menghasilkan 397 PS dan 583 Nm, serta transmisi automatik 10 kelajuan.

Terdapat tujuh mod pemanduan iaitu Normal, Sport, Slippery, Rock Crawl, Sand, Mud/Ruts dan juga Baja. Penggunaan injap aktif pada sistem ekzos pula membolehkan pemandu memilih daripada empat profil bunyi iaitu Quite, Normal, Sport dan Baja.

Sistem suspensi Ranger Raptor juga telah dipertingkatkan dengan peredam adaptif FOX Live Valve 2.5 inci yang menggunakan minyak Teflon bagi mengurangkan geseran sebanyak 50 peratus berbanding sebelum ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved