fbpx

Isuzu Malaysia buka pengedar trak tugas sederhana dan berat pertama di Sabah

ISUZU FIRST MHD DEALER AT SABAH

ISUZU Malaysia Sdn Bhd kini mempunyai cawangan pengedar trak tugas sederhana dan berat (MHD) pertamanya di Sabah iaitu Universal Motor Sdn Bhd.

Terletak di atas kawasan berkeluasan 3.5 ekar di Kota Kinabalu, fasiliti MHD itu mempunyai 20 ruang penyelenggaraan dengan 10 daripadanya untuk trak tugas ringan, tiga untuk trak tugas sederhana, berat dan prime mover, manakala selebihnya untuk kenderaan komersial ringan D-Max.

Pusat servisnya, yang dikendalikan oleh sepasukan juruteknik berpengalaman, dilengkapi dengan peralatan diagnostik terkini serta alat ganti bagi mengesan atau membaiki apa jua isu.

Pelanggan yang menghantar kenderaan mereka untuk diservis boleh menikmati pelbagai kemudahan yang disediakan seperti ruang rehat mesra keluarga, surau, serta snek dan minuman percuma.

Ketua Pegawai Eksekutif Isuzu Malaysia Sdn Bhd, Shunsuke Okazoe berkata, “Kami sangat teruja kerana Universal Motor Sdn. Bhd. menjadi MHD pertama Isuzu Malaysia di Sabah. Ia mengukuhkan lagi komitmen kami untuk mengembangkan jangkauan pelanggan MHD di Malaysia Timur. Selain memperkemaskan perkhidmatan selepas jualan dan memaksimumkan kepuasan serta kepercayaan pelanggan terhadap kami.”

“Isuzu Malaysia yakin dengan trak tugas berat dan prime mover yang baru dilancarkan, Universal Motors akan dapat menyumbang kepada dua segmen pasaran ini di Sabah. Di samping menawarkan sokongan penuh kepada semua pelanggan apabila mereka hendak membeli trak tugas ringan, berat dan prime mover,” tambah Okazoe.

Pembukaan Universal Motor diumumkan sewaktu acara Isuzu Malaysia GIGA Tour 2022 yang diadakan bagi memperkenalkan trak tugas berat dan prime mover yang baru dilancarkan ke seluruh Semenanjung dan Malaysia Timur, di mana pelanggan dapat melihat trak-trak tersebut secara lebih dekat.

Lihatkan Ulasan (2)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved