fbpx

Honda Malaysia panggil semula City Hybrid dan Civic – melibatkan 702 unit

honda civic 2022 launch 04

HONDA Malaysia hari ini mengumumkan panggilan semula (recall) produk proaktif untuk dua model keluarannya iaitu City Hybrid dan Civic sebagai langkah keselamatan berjaga-jaga.

Kempen panggilan semula ini melibatkan 630 unit City Hybrid model tahun 2021 dan 72 unit Civic model tahun 2022.

Untuk City Hybrid, pihak Honda Malaysia akan menggantikan kamera sistem bantuan pemandu (ADAS) yang dipasang pada cermin penghadang angin depan. Menurut syarikat itu, kamera tersebut mungkin tidak beroperasi dengan betul dan menyebabkan ADAS tidak aktif semasa memandu.

Sementara itu, Civic dipanggil semula untuk membetulkan titik kimpalan pada paras gelongsor tempat duduk pemandu. Ini boleh menyebabkan tempat duduk pemandu tidak berada pada kedudukannya semasa memandu dan boleh menjejaskan perlindungan tali pinggang keledar untuk pemandu.

“Honda Malaysia memohon maaf atas kesulitan yang dialami oleh pelanggan yang terjejas dan memberi jaminan bahawa semua model pengeluaran dan penjualan semasa yang lain tidak terjejas dengan panggilan semula produk ini,” kata Honda dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Honda City Sedan RS

Setakat hari ini, tiada insiden kemalangan atau kecederaan yang disebabkan oleh isu ini dilaporkan di Malaysia.

Menurut syarikat itu lagi, panggilan semula ini perlu kerana keselamatan pengguna adalah keutamaan mereka.

Semua pelanggan terjejas akan dimaklumkan menerusi surat yang akan menyertakan butiran mengenai panggilan semula produk.

Honda Malaysia menggesa semua pelanggan terjejas untuk menghubungi mana-mana pengedar sah Honda untuk membuat janji temu selepas menerima surat pemberitahuan bagi membolehkan kenderaan mereka diperiksa dan dibaiki jika perlu, tertakluk kepada ketersediaan alat ganti.

Pelanggan juga digalakkan untuk memuat turun dan mengemas kini maklumat mereka menerusi aplikasi mudah alih HondaTouch untuk pengesahan lanjut.

Untuk maklumat lanjut, hubungi talian bebas tol Honda Malaysia di 1-800-88-2020 atau layari productrecall.honda.com.my.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved