fbpx

Hyundai Staria 10 tempat duduk akan dilancarkan di Malaysia suku keempat 2022

Hyundai Staria Exterior

HYUNDAI-Sime Darby Motors (HSDM) mengumumkan bahawa ia akan melancarkan Hyundai Staria versi 10 tempat duduk pada suku keempat tahun ini.

MPV dengan rekaan ala kapal angkasa lepas itu akan ditawarkan dalam tiga varian iaitu Lite, Plus dan Max, dengan harga jualan yang dijangka bermula dari RM17X,XXX.

Ia kini sudah boleh ditempah di mana-mana bilik pameran Hyundai atau secara dalam talian menerusi platform Cl!ck to Buy dengan yuran tempahan sebanyak RM1,000.

Untuk perbandingan, varian tujuh tempat duduk boleh didapati dalam satu varian sahaja iaitu Premium dan dijual pada harga bermula dari RM358,888.

Menurut Low Yuan Lung, Pengarah Urusan HSDM, Staria 10 tempat duduk merupakan model MPV yang ditunggu-tunggu selepas pengenalan varian tujuh tempat duduk pada Oktober tahun lalu.

“Kami mendapat pertanyaan mengenai varian 10 tempat duduk kerana terdapat jangkaan bahawa ia akan menggantikan Starex. Seperti Starex, varian ini sesuai untuk keluarga besar, pengendali pelancongan dan perniagaan namun dengan lebih banyak peningkatan dan kefungsian dalam setiap aspek berbanding Starex,” kata beliau.

Secara umumnya, Staria 10 tempat duduk ini tidak ubah seperti varian tujuh tempat duduk cuma ia mempunyai empat barisan tempat duduk yang dibentangkan dalam konfigurasi 2-3-2-3.

Barisan belakang boleh dilipat rata sepenuhnya (full-flat), menjadikan model ini sesuai untuk aktiviti-aktiviti yang memerlukan banyak ruang dan fleksibiliti seperti perkhemahan, serta untuk mengangkut barangan.

Selain itu, ia juga dikuasakan oleh enjin turbodiesel 2.2-liter CRDi yang menghasilkan 177 PS dan 431 Nm. Kuasa disalurkan ke roda depan menerusi transmisi automatik lapan kelajuan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved