fbpx

Continental UltraContact UC7 kini di Malaysia, untuk saiz 15 hingga 18 inci

continental uc7 thumb

CONTINENTAL Malaysia melancarkan generasi ketujuh untuk siri UltraContact mereka iaitu UC7. Tayar ini menawarkan keselamatan, keselesaan bunyi dan jangka hayat panjang.

Berbanding dengan UltraContact UC6 yang mempunyai reputasi cukup baik, UltraContact UC7 ditingkatkan terutamanya bagi aspek brek dan kawalan di permukaan basah. Aspek prestasi lain seperti kecekapan bahan api, brek kering, dan pengendalian juga dipertingkatkan.

Teknologi Confidence+ menggabungkan yang terbaik dari teknologi kompaun dan ciri reka bentuk pembinaan untuk mencipta tayar yang tidak berkompromi dengan mana-mana aspek keselamatan, keselesaan, pengendalian, atau jarak perjalanan.

Semasa fasa pembangunan sahaja, jurutera Continental menjalankan lebih daripada 850 ujian dalam pelbagai keadaan, dengan jarak gabungan yang boleh mengelilingi bumi sebanyak 12 kali.

Menampilkan “Diamond DNA“, – Diamond Compound, Noise Breaker 3.0 dan Aqua Channel Advanced, UltraContact UC7 baharu memberikan tiga kelebihan utama: prestasi basah yang luar biasa, pengurangan bunyi dan jangka hayat memandu yang panjang.

Prestasi basah UltraContact UC7 yang luar biasa adalah daripada jarak brek yang lebih pendek dan cengkaman pada jalan licin basah, disebabkan oleh permukaan sipes Aqua Channel Advanced di bahagian tengah corak yang cekap memindahkan air untuk mengurangkan risiko hidroplaning.

Pada masa yang sama, reka bentuk Noise Breaker 3.0 yang inovatif dengan Flow X-celerator memanfaatkan prinsip Venturi Effect untuk mempercepatkan aliran air melalui alur, mempertingkatkan sentuhan permukaan antara getah dan jalan raya.

Formulasi Diamond Compound UltraContact UC7 pula meningkatkan transformasi tenaga kinetik ke haba pada tahap optimum, justeru memberikan jarak brek yang lebih pendek walaupun di jalan basah.

Kelebihan kedua UltraContact UC7 adalah pemanduan yang lebih senyap dan harmonik akibat penurunan tahap bunyi dan frekuensi getaran yang lebih lancar.

Apabila gelombang bunyi bergerak melalui alur, Noise Breaker 3.0 mengganggu gelombang dengan mengganggu homogeniti alur.

Kelebihan ketiga ialah jangka hayat pemanduan yang panjang. Rangkaian polimer yang dioptimumkan dalam Diamond Compound memberikan rintangan haus untuk jangka hayat bunga tayar yang berpanjangan dan memastikan ketenangan fikiran sepanjang hayat boleh guna tayar.

UltraContact UC7 dicipta untuk pelbagai jenis kenderaan, boleh didapati dalam  saiz tayar 15 hingga 18-inci.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved