fbpx

Muhammad Iqbal Suji juara perlumbaan Toyota GR Velocity Esports Championship musim kelima

tgr velocity esports championship 2022 05

MUHAMMAD Iqbal Suji dinobatkan sebagai juara Toyota GR Velocity Esports Championship musim kelima selepas bertarung dalam perlumbaan sengit dan emosional baru-baru ini.

Iqbal yang berusia 24 tahun membawa pulang hadiah wang tunai RM20,000, mengalahkan sembilan lagi pelumba lain dalam siri tiga perlumbaan.

Dengan perlumbaan diadakan secara langsung di depan para peminat dan orang awam di pusat beli-belah 1Utama, ia juga menunjukkan tahap profesionalisme dan semangat kesukanan yang tinggi dalam pelumba online terbaik negara ini.

“Aktiviti perlumbaan Toyota di litar dan di atas talian (online) adalah berkenaan memenuhi impian mereka yang mahu berjaya dalam bidang ini,” kata Presiden UMW Toyota Motor, Ravindran K.

“Penganjuran Toyota GR Velocity Esports Championship menawarkan platform kepada mereka yang berbakat untuk membangunkan dan menunjukkan potensi mereka dengan ada yang berpindah ke perlumbaan sebenar,” tambahnya.

Iqbal akan berganding bahu dengan dua lagi pesaing iaitu Muhammad Uzair dan Taj Izrin Aiman Taj Madira untuk mengetuai pasukan tiga-pelumba, mewakili Malaysia ke acara akhir Toyota GAOO Racing GT Cup pada 2 Oktober depan.

Ini juga akan memberi peluang kepada pasukan Malaysia untuk mewakili Asia untuk ke saingan akhir peringkat global yang akan diadakan di Monaco pada 25 November.

“Memenangi perlumbaan ini mengingatkan saya kepada semua emosi dan kekecewaan beberapa tahun sebelum ini, dan kini saya berjaya memperolehinya, rasa sangat teruja!” kata Iqbal.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved