fbpx

Honda CR-V kini boleh didapati dalam warna Ignite Red Metallic dan Meteoroid Gray Metallic

Honda CR-V Ignite Red Metallic

HONDA Malaysia hari ini memperkenalkan dua pilihan warna baharu untuk model CR-V iaitu Ignite Red Metallic dan Meteoroid Gray Metallic. Dengan kehadiran warna-warna baharu ini, warna Passion Red Pearl dan Modern Steel Metallic tidak akan ditawarkan lagi.

Menurut Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Hironobu Yoshimura, warna Ignite Red Metallic dan Meteoroid Gray Metallic diterima baik di pasaran sejak ia diperkenalkan pada model City, City Hatchback, Civic BR-V dan HR-V. Accord juga ditawarkan dalam warna kelabu gelap itu.

“Kedua-dua warna merupakan pilihan popular dengan Ignite Red Metalic menyumbang purata 18% kepada jualan setiap lima model tersebut, manakala Meteoroid Gray Metallic menyumbang purata 24% kepada jualan kepada setiap enam model berkenaan,” katanya.

“Kami yakin bahawa kedua-dua warna baharu ini akan menyerlahkan lagi penampilan CR-V untuk pelanggan yang mencari SUV dengan luaran yang lebih berani dan ruang dalaman yang moden,” tambah beliau.

Sejak pelancarannya pada 2017, CR-V generasi kelima merekodkan prestasi jualan yang memberangsangkan dengan lebih 63,000 unit berjaya dijual. Model facelift yang dilancarkan pada November 2020 menyumbang lebih 27,000 unit kepada jualan keseluruhan setakat ini.

Bukan itu sahaja, CR-V turut menyumbang 12% kepada jualan keseluruhan Honda Malaysia bagi tempoh Januari hingga Julai 2022.

CR-V dikuasakan ole enjin 1.5-liter VTEC Turbocharged yang mampu menjana kuasa maksimum sebanyak 193 PS dan 243 Nm bagi memberikan pemanduan yang mengujakan. Sebagai tambahan kepada ciri keselamatan standard, ia juga dilengkapi dengan teknologi Honda SENSING untuk ketenangan minda pelanggan.

Model ini boleh didapati dalam empat varian iaitu 2.0L 2WD, 1.5L TC-P 2WD, 1.5L TC-P 4WD dan Black Edition.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved