fbpx

BMW Group Malaysia serah 90 kerusi keselamatan kanak-kanak kepada keluarga B40

Program Subsidi NEXTStep BMW Group Malaysia 02

BMW Group Malaysia baru-baru ini menyerahkan 90 kerusi keselamatan kanak-kanak bersubsidi sepenuhnya kepada keluarga dalam komuniti B40 menerusi Program Subsidi NEXTStep.

Dilancarkan pada Mei lalu sebagai sebahagian daripada inisiatif BMW Safety 360°, program itu bermatlamat untuk memberi tumpuan terhadap kepentingan keselamatan jalan raya bagi kanak-kanak dengan menjadikan kerusi keselamatan kanak-kanak lebih mudah untuk diakses bagi isi rumah berpendapatan rendah.

Program subsidi ini dibuka kepada pasangan yang bakal menimang cahaya mata serta keluarga yang memiliki anak dengan berat 36 kg ke bawah, dan dengan pendapatan isi rumah bulanan bawah RM3,500.

Menurut BMW Group Malaysia, lebih 900 pendaftaran telah diterima sepanjang tempoh permohonan tersebut dibuka. Ini membuktikan betapa pentingnya keperluan akses ke atas kerusi keselamatan kanak-kanak dalam kalangan keluarga berpendapatan rendah.

Dalam majlis penyerahan itu, penerima diberikan tunjuk ajar mengenai cara pemasangan dan penggunaan kerusi keselamatan kanak-kanak menerusi demonstrasi yang dijalankan oleh sekumpulan Pengajar Keselamatan Penumpang Kanak-Kanak (COSI) daripada Safe ‘n Sound.

Sejumlah 12 kerusi keselamatan kanak-kanak telah diserahkan semasa acara tersebut, dan bilangan yang berbaki telah diserahkan kepada ibu bapa yang menetap di dalam dan di luar kawasan Lembah Klang.

Kerusi keselamatan kanak-kanak bersubsidi penuh yang dibekalkan meliputi model-model seperti snskidz Ace (Infant Carrier) snskidz sport (Convertible Seat), snskidz Whizz (ISOFIX Seat), snskidz Proto (Combination Booster) dan mifold (Booster Seat), yang masing-masing lazimnya disediakan pada harga runcit bernilai RM 199, RM279, RM 499, RM 399, dan RM199.

BMW Group Malaysia memulakan program subsidi yang pertama melalui inisiatif BMW Safety 360° pada 2019. Ia mendapat sambutan yang menggalakkan dengan lebih 25,000 pendaftaran. Sehingga kini, lebih 400 keluarga telah menerima kerusi keselamatan kanak-kanak bersubsidi, termasuk penerima Program Subsidi NEXTStep.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved